OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Detta är en roll för dig som vill arbeta med kundreskontra på ett stort internationellt bolag som är i ständig rörelse. Hos oss kommer du få möjlighet att utmanas och utvecklas tillsammans med ett team av kunniga kollegor. Vår finansavdelning arbetar skandinaviskt och ett av våra fokusområden är att ständigt förbättra våra gemensamma processer och arbetssätt - vi söker dig som vill vara en viktig kugge i detta arbete. GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö med härlig gemenskap. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda, där alla har möjlighet att växa och utvecklas. Jämställdhet och mångfald är några av nycklarna till vår framgång, och vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och över 50 % kvinnliga chefer. Om tjänsten Vår avdelning Accounts Receivables hanterar GEODIS kundfordringar avseende bokningar av inbetalningar, påminnelser och kreditlimitansökningar. Arbetet är processorienterat och vi arbetar mot dagliga och månatliga deadlines. Vårt mål är att hantera inbetalningarna i god tid och säkerställa att processerna för kredithantering och påminnelser är väl utformade och definierade.
Du kommer ingå i ett team om nio personer som ställer upp för varandra och har ett stort gemensamt driv att förbättras och utvecklas. Vi roterar arbetsuppgifter inom teamet, vilket ger en varierad arbetsvardag och möjlighet att lära sig nya saker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i centrala Göteborg med närhet till kollektivtrafik, butiker och trevliga lunchrestauranger. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost en dag i veckan, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer! Din profil Det är viktigt för oss är att hitta rätt person till vår avdelning, som har god samarbetsförmåga och arbetar som en del av ett team. Det är en självklarhet för dig att bidra till gruppens framgång och du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och tar egna initiativ. Du är kommunikativ och förstår vikten av god service till såväl interna som externa kontakter.
Vi tror att vår blivande kollega ser det som en naturlig del i arbetet att jobba i en föränderlig organisation och motiveras av att optimera, förbättra och utveckla sitt eget och teamets arbete. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en roll inom kundreskontra. För att trivas i rollen tror vi att du är van vid och trivs med att arbeta processorienterat. Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem, tex AX eller SAP, är en fördel och det är också ett plus om du har jobbat med kredithantering tidigare. Du har goda kunskaper inom Office 365, framförallt Excel. Svenska och engelskaanvänds idet dagliga arbetet,därför behöver du tala och skrivabåda språkenobehindrat. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
AnsökanLåter detta som en roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka gärna dinansökan så snart som möjligt men senast2024-12-18.
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontaktarekryterandechef, Linda Edman, på [email protected]. GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén,tel0101 631 828.
Vi ser fram emot din ansökan!