Arbetsbeskrivning
För en av Sveriges största banker och mest attraktiva arbetsgivare söker vi nu en konsult för rollen som Supplier Controller. Vi söker dig med stort självledarskap, hög kvalitetsmedvetenhet samt med en god förmåga att arbeta serviceinriktat och relationsskapande. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Sveriges största banker och för deras räkning söker vi nu en Supplier Controller för ett konsultuppdrag på initialt sex månader med målsättningen att på sikt bli fastanställd av banken, detta förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. I rollen som Supplier Controller kommer du få ansvara för att bankens leverantörer följer befintliga regler och riktlinjer samt säkerställa att all leverantörsdata är korrekt uppdaterad i systemen. Rollen innebär även nära kontakt med flera olika leverantörer där man förväntas agera både relationsskapande och kravställande.
Vi söker dig som kan börja i mitten av januari och som ser långsiktigt på uppdraget där vår kund letar efter medarbetare med potential att bli nyckelspelare hos dem på lång sikt. Vidare kommer du bli anställd av oss på Academic Work och ha en engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig under uppdragets gång.
För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan - klicka här för att beställa hem ett utdrag redan nu. Notera även att kreditupplysning kommer att genomföras på samtliga kandidater i slutskede.
Du erbjuds
- En unik möjlighet att få in en fot samt på sikt även bli fastanställd hos en av Sveriges största banker
- Breddad kompetens inom inköp, Vendor management, Compliance & risk
- En engagerad konsultchef från Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa att leverantörsdata är uppdaterad i SRCM (Supplier Risk & Contract Management System)
* Övervaka och hantera leverantörsrisker samt agera och följa upp på dem
* Dialog med, och egna möten med leverantörer för att säkerställa att vi har all och rätt information om dem i våra system
* Administrera och samordna den obligatoriska återkommande bedömningen baserat på interna krav och regelverk såsom GDPR, Infosec och andra uppförandekoder som medföljer med KYS-riktlinjer (Know Your Supplier)
* Hantera leverantörsrelaterade administrativa aktiviteter såsom att ta emot och hantera svar på leverantörsundersökningar
* Stötta kontraktsägarna med leverantörsrelaterade uppgifter
* Agera SPOC (Single Point of Contact) för fakturarelaterade frågor på leverantörsnivå
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet inom inköp/KAM, risk/compliance och/eller kundsupport/backoffice.
- Har en god system- och datorvana
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- En avslutad kandidatexamen inom relevant område
- Erfarenhet från bank
Personliga egenskaper:
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en stark känsla för ägarskap i ditt arbete där du är mån om att leverera goda resultat samt säkerställa att ingenting faller mellan stolarna. Vidare har du en god förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt där det är av stor vikt att det resultat som levereras håller en hög kvalitet. Vi tror även att du är kommunikativ, service minded och relationsskapande då du kommer ha mycket kontakt med både leverantörer och intressenter internt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilken bank annonsen gäller vid en första telefonintervju.