Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna söker vi en erfaren IT-servicedesk agent med erfarenhet av Teamlead som vill arbeta i en delad roll som Teamleader och IT-supporttekniker. Du kommer att till 70% av tiden arbeta som Teamleader och ca 30 % som IT-supporttekniker i Servicedesken.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som teamledare för servicedesk ingår bland annat att:
-
Leda och hantera Servicedeskarbetet för att se till att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls.
-
Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar.
-
Arbeta med schemaläggning
-
Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet
-
Driva operativa forum ut mot kund
Som servicedeskagent arbetar du med:
Hantering av alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystemen, IT eller telefoni, exempelvis felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och önskemål men även behörighetshantering.
I Servicedesk arbetar du som tycker om att ha kundkontakt och att hjälpa andra med deras bekymmer. Kundkontakten innebär till stor del telefonkontakt med kund där problemen kan variera. Du tycker därför om att lösa problem, leta information och framförallt kommunicera, både med kund och kollegor.
Tjänstgöringsort Eskilstuna, resor kan förekomma i tjänsten.
Din profil och kvalifikationen
Vi tror att du är en stark kommunikatör och naturlig ledare med hög professionalism som brinner för service och människor. Du har därmed tidigare erfarenhet av ledarskap och kan ta dialoger med kund. Du är dessutom en kreativ problemlösare som gillar att ha en nära relation till kund. Du är lyhörd, nyfiken och en lagspelare som trivs av att vara en del av ett team.
Krav
-
Tidigare erfarenhet av teamledarrollen för en Servicedesk/IT-supportorganisation
-
Tidigare erfarenhet av schemaläggning
-
Active Directory
-
JaMicrosoft Windows 10
-
Azure AD
-
Microsoft Office 365
-
Ärendehanteringssystem
-
Fjärrstyrning
-
Citrix
-
Vana att arbeta med telefon som kommunikationsmedel
-
Behärskar svenska språket väl i både tal och skrift
Börkrav:
-
Tidigare erfarenhet av ITIL-ramverket
-
B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
[email protected]