Arbetsbeskrivning
PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare.
Är du en erfaren ledare med förmågan att inspirera och skapa framgång? Axcell Fastighetspartner i Värnamo söker en arbetsledare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till vår utvecklingsresa!
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och en naturlig förmåga att motivera andra att sträva mot gemensamma mål. I rollen som arbetsledare får du en central position där du har personalansvar, ansvar över affärsutveckling samt att bygga starka relationer med både kunder och medarbetare. Vi ser det som fördelaktigt om du har ett brett lokalt nätverk inom fastighetsfrågor. Varm välkommen med din ansökan!
"Jag heter Christian och är verksamhetschef på Axcell Fastighetspartner i Region Mitt. Nu letar jag efter en engagerad och driven arbetsledare till vårt team i Värnamo! Som chef strävar jag efter att skapa en arbetsmiljö där tydlig kommunikation, tillit och samarbete står i centrum. Jag är lyhörd, rak och empatisk – egenskaper jag tror är avgörande för att bygga ett starkt och framgångsrikt team. Är du redo att vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss? Jag ser fram emot att höra från dig!" - Christian Bergklint
Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Axcell Fastighetspartner är du ansvarig för den operativa arbetsledningen inom ditt arbetsområde. Du har ett operativt personalansvar, med ansvar för bl.a. tidattestering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljöansvar. Du arbetar nära kunderna och har som uppgift att på ett affärsmässigt sätt utveckla relationen och affären. Du arbetar med avtal- och merförsäljning hos både nya och befintliga kunder.
Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för:
• Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter.
• Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen.
• Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen.
• Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen.
• Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder
• Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning
• Utbildning inriktad mot fastighetsteknik, fastighetsskötsel alternativt intilliggande branscher, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av ledarskap
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Du har förmågan att leda och motivera andra att sträva efter samma mål. Du har förmågan att se helheten och är duktig på att planera och organisera. Du skapar ett långsiktigt förtroende hos våra kunder och ett gott arbetsklimat internt. Du har intresse för utveckling och förbättring av verksamheten. Du är som person driven, prestigelös och lojal.
Social hållbarhet
Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!
Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!
Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Värnamo
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00
Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Christian på +46730676015.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-01-07.
Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.