Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva ett liv av egen kraft.
Vi befinner oss som organisation i ett spännande utvecklingsskede! Socialtjänsten behöver modernisera och anpassa sina arbetssätt för att nå ut till fler invånare, på fler arenor och genom nya format. Vi har identifierat ett behov av en mer sammanhållen och klientcentrerad organisation som kan erbjuda rätt stöd på rätt plats.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som barnsekreterare möter du och ansvarar för de barn som är placerade i familjehem. Barnen kan vara placerade i sitt nätverk eller utanför och i olika delar av landet. Arbetet som barnsekreterare är varierande och du kommer att ha kontakt med många olika samarbetspartners kring barnet.
Arbetsuppgifter innefattar bland annat att;
• Ge stöd till det biologiska nätverket och arbeta med de tredelade föräldraskapet
• Genomföra utredningar enligt SOL och LVU och följa upp beviljade insatser
• Skriva yttranden till andra myndigheter i pågående ärenden
• Bereda handlingar till utskott och nämnd
Kortare och längre resor är en del i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en socionomexamen, ha körkort och vara bekväm med att köra såväl manuell som automatväxlad bil. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och familjehemsvård. Det är även meriterande om du har förmåga att arbeta strukturerat, kan organisera och planera ditt arbete . I rollen som barnsekreterare är det av vikt att du kunna hantera stress på ett konstruktivt sätt liksom att du har en analytisk förmåga.
Vid anställningsintervjun ska examensbevis uppvisas. Innan anställning lämnas även ett utdrag ur misstanke- och brottsregister från Polismyndigheten.
Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att påbörja intervjuer, 23/12 och 27/12.