Trivs du med att arbeta i en roll som ställer höga krav på stabilitet och förmåga att överblicka helheten? Vi söker nu en flexibel och handlingskraftig logistikmedarbetare. Här arbetar du i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Välkommen med din ansökan.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Det här är ditt uppdrag
I rollen som logistikmedarbetare har du bland annat det administrativa ansvaret för att myndighetens utrustningsregister är uppdaterat och korrekt. Du arbetar med inventering, lagerhållning samt viss beställning. Vidare hanterar du mottagning, utlämning, godshantering och återtagande av utrustning och material och du verkar även för en effektiv hantering i hela kedjan.
Som logistikmedarbetare har du dagligen kontakt med ett stort antal av myndighetens medarbetare och du samverkar både med externa och interna samarbetspartners. Du ger god service och upprätthåller ett gott samarbete med våra interna uppdragsgivare för att lösa gemensamma utmaningar.
Du bidrar till att utveckla och driva verksamheten framåt genom att utveckla rutiner för bland annat lagerhållning, materialplanering, inventering och omsättning. Det ingår i rollen att omvärldsbevaka och att vara uppdaterad inom området.
Arbetet kan stundtals vara fysisk krävande.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Inrikes resor förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Det här är kollegan vi söker
För att passa i rollen som logistikmedarbetare ser vi att du är noggrann, strukturerad och självständigt driver ditt arbete framåt, samtidigt som du identifierar verksamhetens behov. Du arbetar systematiskt och har förmågan att se helheter utan att missa de viktiga detaljerna. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig naturligt för dig och du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det.
Du har en god förmåga att administrera och organisera samtidigt som du är serviceinriktad och professionell i ditt bemötande av andra. Dina sociala färdigheter gör att du aktivt bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen och dina kommunikativa förmågor gör det enkelt för dig att skapa och upprätthålla goda relationer.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 94. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-01-01.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.