Varbergs Fastighets AB är ett kommunalt bolag som medverkar till Varbergs vision - Västkustens kreativa mittpunkt. Det gör vi genom att bygga, utveckla och förvalta samhällsnyttiga och attraktiva fastigheter. Varbergs kommun växer och förändras för att möta framtiden. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Varberg!
Vårt fastighetsbestånd har några av stadens vackraste kulturpärlor så som Kallbadhuset, Societétshuset och Varbergs Stadshotell. Vi bedriver även parkeringsverksamhet i våra egna parkeringshus samt projektleder på uppdrag av kommunen ny- och ombyggnationer av till exempel skolor, äldrevård och räddningsstationer.
Vi på Fastighetsavdelningen
Hos oss får du arbeta i ett kunnigt, hjälpsamt och prestigelöst gäng där vi tillsammans tar oss an utmaningar och delar med oss av de erfarenheter vi får i vardagen. Vi är nyfikna på teknikutveckling och söker löpande efter nya möjligheter till lärande och effektiva lösningar.
Vi har organiserat oss i två fastighetsteam som båda består av: kommersiell förvaltare, teknisk förvaltare och två fastighetstekniker. På avdelningen har vi även uthyrare och fastighetsassistent. Du kommer även samarbeta med kollegor inom bland annat ekonomi, hållbarhet och kommunikation, samt våra egna byggprojektledare.
Uppgifter och ansvar
Som biträdande fastighetschef rapporterar du till fastighetschefen. Du arbetsleder och stödjer våra förvaltare med underhållsplanering, uppföljning och erfarenhetsutbyte för de åtgärder och projekt vi genomför i våra fastigheter utifrån ställda ekonomiska mål.
Du kommer vid behov stödja teamen i såväl tekniska förvaltningsfrågor som i kommersiella uthyrningsfrågor ex. uppsägningar, omförhandlingar och tecknande nya hyreskontrakt.
Vi har kommit en bit på vägen med att jobba processorienterat, och biträdande fastighetschef är ansvarig för flera huvudprocesser, informationshantering och stödjande IT system. Du leder och samordnar utvecklingen av våra arbetssätt tillsammans med fastighetschefen och teamen för att effektivt kunna möta våra kunders behov och säkerställa önskad kvalitet.
Du har ansvar för övergripande avtal som ex skötsel av grönytor och snöröjning, avdelningens ramavtal, samt samordning av energifrågor.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, och 5-10 års erfarenhet från en liknande tjänst omfattande tekniskt och ekonomiskt ansvar. Du har erfarenhet från att arbetsleda medarbetare.
Du har erfarenhet av att ta rollen som projektledare för till exempel projekt inom fastighetsutveckling, energieffektivisering eller införande av IT system. Fördjupade kunskaper inom offentlig verksamhet, hyresrätt och uthyrning är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person tänker du strategiskt och har ett brett perspektiv på olika frågor. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt där uppsatta tidsramar hålls.
Du trivs med att stödja och leda arbetsgrupper och individer, där du tar ett tydligt ansvar för mål, uppdrag och uppgifter genom god kommunikation och förståelse för mänskliga drivkrafter. Du är analytisk och tar beslut på fakta samt förståelse för ekonomisk påverkan.
Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har ett intresse för att utveckla goda relationer.
Din verktygslåda får gärna vara laddad med värden som nytänkande, framåtanda, kunskap och mod.
Vill du läsa mer om oss, våra fastigheter och pågående projekt är du välkommen att läsa mer på vår hemsida https://www.varbergsfastighets.se/
Varbergs Fastighets AB bildades 1970 och är ett helägt kommunalt bolag. Bolagets fyra hörnstenar är byggprojektering, fastighetsförvaltning, parkeringsverksamhet och fastighetsutveckling. Det innebär ansvar för ny- och ombyggnation åt Varbergs kommun samt förvaltning och utveckling av affärs- och kulturfastigheter som bolaget själva äger.