Trafikskolechef till Nobina
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Trafikskolechef
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se

HR-avdelningen på Nobina Sverige består av ca 10 medarbetare som varje dag stöttar kollegorna ute i verksamheten att lyckas med sitt uppdrag - att leverera branschens bästa kollektivtrafik med resenärens upplevelse i centrum.
I rollen som Trafikskolechef kommer du tillhöra det centrala utbildningsteameten som är en del av HR-avdelningen. Har du spetskompetens inom arbete med trafikskolor och YKB, tycker om att driva projekt samt har ett stort intresse för utveckling av utbildningsverksamheter? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Om rollen och dina ansvarsområden
I rollen som trafikskolechef är du ansvarig för Nobinas trafikskolor och YKB-utbildningar där en central del är att säkerställa kvalitet, utveckling och efterlevnad av lagkrav. Du är tillståndsbärare och ansvarar för uppföljning, utveckling och merförsäljning inom ramen för våra befintliga trafikskolor. Du säkerställer i nära samarbete med våra utbildningsledare att trafikskolorna drivs med effektivitet och kvalitet. Dessutom är du ett viktigt stöd för våra trafikområden vid uppstart att nya trafikskolor och utbildningsverksamheter för frågor som generellt rör dessa.

I rollen ingår även att vara tillståndsbärare och ansvarig för Nobinas YKB-verksamhet, där en viktig uppgift är att förvalta och hålla vårt YKB-koncept uppdaterat. I samarbete med våra trafikområden säkerställer du lagefterlevnad och kvalitet i våra utbildningar samt säkerställer att avvikelser hanteras genom att revidera och skapa aktivitetsplaner där förändringar behövs. I uppdraget ingår också att sköta rapportering och dokumentation till Transportstyrelsen.

Du har en drivande och aktiv roll i utvecklingen av extraaffärer inom utbildningsområdet, med fokus på att paketera konkurrenskraftiga utbildningskoncept för att stödja vår merförsäljning. I nära samarbete med andra i utbildningsgruppen säkerställer du att dessa affärer genomförs på ett lönsamt och kvalitativt sätt.

Om du har ett intresse för verksamhetsutveckling med inriktning på utbildning, finns det en möjlighet för dig att både utvecklas och bidra till vårt arbete inom detta område.

Personliga egenskaper och kvalifikationer
För att trivas i rollen ser vi att du är en ansvarstagande och självgående person med god struktur och förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Du arbetar analytiskt för att säkerställa kvalitetsuppföljning och utveckling, samtidigt som du följer lagkrav och rapporterar till myndigheter. Din förmåga att samarbeta och vara pedagogisk är central då du stödjer trafikområdena och utvecklar konkurrenskraftiga utbildningskoncept tillsammans med utbildningsgruppen. Du är flexibel, kommunikativ och affärsmässig, och ser till att utbildningsinsatser genomförs med fokus på både kvalitet och lönsamhet. Vidare ser vi att du har:

  • Erfarenhet av ledarskap och styrning inom utbildningssektorn, eller erfarenhet av att förvalta och ha ägarskap över större uppdrag och långsiktiga initiativ
  • Erfarenhet av att starta upp nya verksamheter eller utbildningar.
  • Gedigen kunskap om regelverk för trafikskolor och YKB

Har du tidigare varit trafikskolechef är detta ett stort plus i kanten, men inget krav!

Om tjänsten och ansökan
Tjänsten är på heltid 100% med placering i Solna, då ansvarsområdet är nationellt förekommer även resor i tjänsten. Vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning.
Vi vill ha din ansökan senast 5 januari 2025. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.

Frågor gällande rekryteringsprocessen:
Hanna Larsson, [email protected]

Varför Nobina?
På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.
Mångfald för oss innebär att vi utifrån bakgrund, personlighet, kunskap och erfarenhet, inom ramen för våra värderingar, tänker på olika sätt och kompletterar varandra. Vi tror på att allas samlade
erfarenheter är viktiga för att vi som personer, våra team och vi som företag ska kunna växa och utvecklas. Vi är stolta över att arbetet med mångfald och inkludering är en viktig del i vår vardag.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk