Upphandlare inom Verksamhetsstöd i Sundsvall, Umeå, Stockholm, Östersund
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Upphandlare
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassan söker upphandlare inom ett spännande och samhällsviktigt uppdrag. Upphandlingar, rådgivning och projektarbete  Försäkringskassans upphandlingsorganisation omfattar upphandling, inköpsanalys, elektronisk handel och travel management. Geografiskt finns vi i Stockholm, Sundsvall, Arvidsjaur, Östersund, Ystad och Umeå som består av 29 personer. Du kommer tillhöra upphandlingsenheten där idag 18 upphandlare arbetar inom team IT och team fastighet och tjänster. Upphandlingsenheten genomför upphandlingar och avrop för hela Försäkringskassan. Vi söker nu erfarna upphandlare till båda teamen. Du deltar i kvalificerade förstudier, omvärldsanalyser och genomför upphandlingar och avrop självständigt eller i grupp. Ditt upphandlingsarbete omfattar även förhandling, avtalsuppföljningar och avtalsvård. I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande upphandlingsområdet. Du kommer informera verksamheten om aktuella avtal, lagar, inköpsrutiner för att ge myndighetens medarbetare bästa möjliga stöd och support i upphandlingsfrågor. Du säkerställer att affärsmässighet och goda relationer omhändertas så väl med interna som externa kontakter. Arbetet sker i enlighet med lagar och myndighetens processer. Myndighetens behovsområden är uppdelade i inköpskategorier där du som upphandlare har ett övergripande ansvar för en eller flera kategorier. Försäkringskassan finns på flera platser runt om i landet och mycket av samarbetet sker digitalt.  Som upphandlare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola eller universitet alternativt erfarenheter eller kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har några års erfarenheter av praktiskt inköps- eller upphandlingsarbete • har goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling) • agerar proaktivt på eget initiativ och tar ansvar för resultat • är serviceinriktad och van att arbeta med kunden i fokus • är strukturerad, har gott omdöme och har en god analytisk förmåga • har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende • har god kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att upphandla IT produkter och IT tjänster • har erfarenhet av att upphandla tjänster och varor  • har erfarenhet av att upphandla konsulttjänster • har erfarenhet av att upphandla entreprenad  • har erfarenhet av säkerhetsskyddsklassificerade upphandlingar • har erfarenhet av upphandlingar inom försvars-och säkerhetsområdet • har praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete • har erfarenhet av att arbeta med kategoriansvar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Resor kan förekomma i tjänsten. Viss möjlighet ges till distansarbete. Placeringsorter: Sundsvall, Umeå, Stockholm eller Östersund.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Åsa Nylander, 010-111 90 35 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Marita Lantto, 010-119 52 48, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk