System manager
Skicka ansökan 71 dagar kvar
Chef System Manager
71 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en system manager till vår kund i Kista. Vi söker en system manager till deras avdelning som ansvarar för utveckling och drift av alla IT-applikationer som stöder Business to Consumer (B2C) i Sverige. Kundens mål är att skapa sömlösa kundupplevelser genom pålitliga och hållbara IT-lösningar. Genom innovation och nära samarbete stödjer man Sveriges B2C-verksamhet och säkerställer att lösningar lever upp till verksamhetens krav och kundernas förväntningar.


I rollen som System Manager har du en viktig roll där du proaktivt arbetar för att minimera risker och sårbarheter runt våra system. Du ansvarar för tjänsternas livscykelhantering, med ett helhetsperspektiv och fokus på att stötta verksamhetens affärskritiska processer. Du kommer även att driva och koordinera mindre leveranser.

En lösningsorienterad inställning kommer hjälpa dig att lyckas.


Company description

Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! 

läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/ 

Ansvarsområden

Din roll innebär koordinera och säkerställa att globala policys följs genom kontinuerlig livscykelhantering inom system. Ha ett övergripande ansvar för att identifiera och analysera potentiella risker och sårbarheter samt föreslå och driva åtgärder. Samarbeta nära tekniska experter för att förstå risker och bedöma påverkan av exempelvis bedrägeriförsök.


Exempel på arbetsuppgifter:

• Hantering av riskanalyser och konsekvensbedömningar.

• Uppföljning och implementering av policys.

• Sätta upp och sköta behörigheter till befintliga system.

• Administrera teamets applikationer i vår CMDB (Configuration Management Database).

• Ombesörja icke-funktionella krav på t.ex. säkerhet, tillgänglighet och prestanda.

• Övergripande ansvar för att koordinera mellan olika team och intressenter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har följande kompetens:

• Erfarenhet av koordinerande roller med förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.

• Ett starkt driv, handlingskraft och ansvarskänsla.

• Förmåga att anpassa dig till och arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.

• Erfarenhet av att samarbeta nära tekniska team och kunna förstå tekniska riskanalyser.

• Förmåga att lyfta blicken och hjälpa andra att se helhetsperspektivet.

• Goda sociala färdigheter och förmåga att driva på och koordinera mellan olika parter.


Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta i dessa verktyg: ServiceNow, Jira, Teams.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader