OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Assistance Coordinator
Koordinator Assistanskoordinator
Utgått

Arbetsbeskrivning

Falck Global Assistance helps travelers abroad. We assist both insurance companies and companies with holidaymakers, business travellers and expatriate employees. Our core competencies are medical assistance, travel assistance and claims handling, all of which are services that are handled at our 24/7 emergency Response Centers around the world. Är du engagerad och drivs av att ge den bästa kundservicen? Trivs du i en internationell miljö med högt tempo, där du utmanas och samtidigt får göra något meningsfullt? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig! I rollen som Assistanskoordinator på Falck Global Assistance assisterar du och hjälper människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Det handlar främst om resenärer med behov av akut assistans under utlandsjobb/resor, eller som på annat sätt råkat ut för sjukdom/olycksfall under sin vistelse i utlandet. Vår verksamhet består av reseassistans och skadereglering och vi har kunder som försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal där vi hjälper resenärerna. Du jobbar nära kollegor främst i Sverige och Finland, men samverkar även med kollegor i Norge och Danmark utefter verksamhetens behov. Arbetsuppgifterna består av att: • vägleda kunder i behov på ett service-och lösningsorienterat sätt för att hitta bästa möjliga lösning på uppkomna problem • registrera inkommande skador från resenärer. De skador som anmäls avser sjukdomsfall, olycksfall, överfall, samt reseavbrott som inträffar under resa Vi söker dig som: • stark kommunikationsförmåga i svenska och engelska • har god datorvana och är lättlärd • gärna tidigare erfarenhet från liknande roll, exempelvis från ett kontaktcenter/kundservice • är kommunikativ, lugn och gillar att ge bra service • är organiserad och ansvarstagande • är självgående och lösningsorienterad • är flexibel och stresstålig, med förmåga att möta varje kunds situation på ett professionellt sätt även när arbetstempot går upp • ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mervärde Vi erbjuder dig: • En spännande och unik tjänst där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans • Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus. • Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences. • En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen Övrigt: Du kommer sitta tillsammans med ett härligt gäng på ca 30 medarbetare i Hammarby Sjöstad i Stockholm, i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring (inklusive oregelbundna arbetstider). Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Rikard Koskitalo på [email protected] eller på telefon 0735 45 42 41. Välkommen med din ansökan senast 2024-12-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare