IFS Business Consultant - Project (SWE)
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Affärskonsult Systemansvarig Processansvarig
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som IFS Business Consultant Projects kommer du att arbeta med kunder som bedriver sin verksamhet utifrån ett projektfokus. Du kommer att hjälpa dem att förbättra och effektivisera sina verksamhetsprocesser utifrån ett projektperspektiv med stöd av IFS Applications och/eller IFS Cloud. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett eller flera kundprojekt. Projekten är inriktade mot allt från implementering, uppgradering, utrullning mot nya länder och bolag samt förbättringsprojekt.

Tillsammans med kunden skapar du en förståelse för deras verksamhet och behov framåt. Utifrån din kunskap och erfarenhet inom det affärskritiska området kommer du att konsultera, utmana och komma med lösningsförslag till hur kunden på bästa sätt kan använda sig av IFS projektlösning. Kundens önskemål och krav tillsammans med dina rekommendationer och kunskaper översätts därefter till effektiva affärssystemlösningar.

Din erfarenhet

Vad har du gjort tidigare då? Ja, vi tror att du kan ha erfarenhet från olika håll. Kanske har du en bakgrund som…

  • IFS-konsult inom lösningsområdet Projects men du kan likaväl ha haft en motsvarande roll i arbete med något annat system, så som SAP, Oracle Primavera, MS Projects,Deltek Maconomy eller liknande.
  • Erfaren systemanvändare från ”kundsidan” inom IFS Projects, med en titel som super user, processägare, systemägare eller annan relevant.
  • Eller så har du en gedigen bakgrund och erfarenhet av att arbeta i en projektstyrd verksamhet inom industrier så som bygg- och anläggning, telekom, tillverkning eller olja- och gas.
  • Oavsett är du väl insatt i och har god förståelse för systemstöd för projektrelaterade processer så som resursanskaffning (subcontracting & material), planering och rapportering av projekt, projektekonomi, materialflöden och uppföljning. Det är också en styrka om du har erfarenhet av andra affärsprocesser såsom försäljning, inköp, service och underhåll samt HCM.

Om dig

För att du ska passa och trivas hos oss är du en som ser möjligheter där andra ser problem. Dessutom är du en person som likt oss tror på vikten av att vara okomplicerad, tänka nytt, arbeta tillsammans och ha roligt på jobbet!

Varför Addovation

Om du vill vara del av en mjuk men likväl affärsdriven organisation är Addovation något för dig. Hos oss är trivsel, utveckling och samarbete i fokus. Här kan du växa, påverka och ha roligt på jobbet samtidigt som du skapar värde för våra kunder.

Vi vet att flexibilitet skapar bättre balans mellan arbete och fritid, därför erbjuder vi dig möjlighet till hybridarbete. Utöver detta erbjuder vi attraktiva förmåner och en arbetsplats att trivas på!

Det här är vi!

Vi är ett nordiskt IT-bolag som är experter på affärs- och verksamhetslösningar som hjälper bolag att effektivisera sina processer. Utifrån kraftfulla systemplattformar som IFS, Oracle NetSuite och Microsoft 365 kan vi ta ett helhetsgrepp för att underlätta processerna inom våra kunders olika affärskritiska områden.

Team Addovation består idag av 200 rådgivare, experter och utvecklare som arbetar tillsammans för att skapa enkla och innovativa lösningar. Idag finns vi i Sverige, Norge, Finland och Sri Lanka.

Hur du ansöker!

Låter detta som en tjänst som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår karriärssida. Vi behandlar ansökningar löpande.

För mer information om tjänsten, kontakta rekryterare Seline på [email protected]

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Förvaltare Kundansvarig Affärsutvecklare Teknisk förvaltare Fastighetsförvaltare Projektledare koordinator
2 dec
Revisor Affärsområdeschef Redovisningskonsult
Idag