Arbetsbeskrivning
Har du en stark servicekänsla och en vilja att göra besökarnas upplevelse så smidig som möjligt? Vill du ha en timanställning och ingå i ett team där kompetens och sammanhållning är i fokus? Då kan du vara den vi söker till centralkassorna och informationsfunktionen på Karolinska Universitetssjukhuset!
Du erbjuds
ingå i ett team med hög kompetens och fin sammanhållning där alla stöttar varandra
möjligheten att arbeta på ett av världens bästa sjukhus med vård i framkant
arbetstid förlagd dagtid, måndag till fredag
Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.
Om tjänsten
Ditt huvudsakliga uppdrag i Centralkassan är att registrera ankomst för patienter, ta betalt via kort, faktura eller kontant, och hänvisa dem till rätt mottagning. Du efterregistrerar även patienter som inte har hunnit gå förbi kassan innan sitt besök. Detta innebär att korrigera fel, hantera återbetalningar och skicka meddelanden i systemet TakeCare vid behov. Som en del av ditt dagliga arbete svarar du i Centralkassans telefon och tar emot både externa och interna samtal.
I din roll kan även arbetsuppgifter inom informationsfunktionen förekomma. Då hjälper du besökare och patienter på plats eller via telefon genom att vägleda dem inom sjukhuset, låna ut rullstolar, och boka färdtjänst eller taxi vid behov. Du beställer patienttransport när det krävs och ansvarar för att hänvisa leveranser och bud till rätt plats samt hanterar hittegods. Dessutom assisterar du anhöriga att hitta patienter som har blivit inlagda, och vid behov stöttar du även i kassaarbetet.
Tjänsten gäller en timanställning.
Vi söker dig som
har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och snabbt ändrar ditt tillvägagångssätt när situationen kräver det. Du ser möjligheter i förändringar och tar initiativ för att lösa uppkomna behov
samarbetar väl med andra och är lyhörd och smidig i din kommunikation. Du är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs, oavsett uppgift
uttrycker dig tydligt och engagerat både i enskilda möten och i grupp. Du är flexibel i din kommunikation och anpassar dig efter besökarens behov och situation
bemöter andra med lugn, uppmärksamhet och vilja att hjälpa. Du strävar alltid efter att hitta lösningar som underlättar för besökare och kollegor.
Kvalifikationer
Krav:
Minst gymnasieexamen inom ett av följande program: hotell och restaurang, handel, ekonomi, administration eller annat program/motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant utifrån befattningsbeskrivningen.
Vara väl förtrogen med arbete på digitala plattformar och ha god kunskap på Office365 samt webbaserade administrationsverktyg/systemstöd som exempelvis TakeCare, SectraRis, Raindance, ClokWork, office 365 och Teams
Goda kommunikationsförmågor i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Har god kommunikativ förmåga eftersom det förekommer mycket kontakt med patienter och besökare
Kunna tolka och tillämpa regelverket gällande exempelvis offentlig och sekretess, regelverket för patientavgifter, patientdatalagen och så vidare.
Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Om rekryteringsprocessen
Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/
Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.
Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.
Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb