Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och främja ett hållbart samhällsbyggande?
Nu söker vi en Account Manager som drivs av att varje kund alltid ska få den bästa lösningen.
Om rollen
Som Account Manager på Svensk Byggtjänst har du en central roll i att utveckla och vårda våra kundrelationer.
Du arbetar proaktivt för att både förstå våra kunders behov och erbjuda lösningar som hjälper dem att nå sina mål.
Några av dina arbetsuppgifter:
- Skapa goda kundrelationer och bibehålla befintliga kunder genom att regelbundet ha kontakt, möten och uppföljningar, samt vid behov delta på event.
- Identifiera affärsmöjligheter och driva försäljningsprocesser.
- Samarbeta med det interna teamet för att säkerställa att kundernas behov och förväntningar överträffas.
Du rapporterar till chefen för Försäljning Kundservice och samarbetar tvärfunktionellt i organisationen, närmast med övriga Account Managers, Key Account Manager, Partner Sales Manager och vår kundserviceavdelning.
Din bakgrund
Du har tidigare arbetat med komplex B2B-försäljning eller kundbemötande.
Det är meriterande om du har erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att kunden alltid ska få den bästa lösningen.
Du ger ett professionellt intryck och förstår vikten av utmärkt service.
Du är vetgirig, nyfiken och intresserad av försäljning och affärsutveckling.
Om Svensk Byggtjänst
Svensk Byggtjänst är ett branschägt och icke vinstdrivande företag.
Vår affärsmodell är cirkulär, vilket betyder att allt eventuellt överskott återinvesteras i ny utveckling för branschens bästa.
Sedan 1934 har vi samlat in, validerat, strukturerat och tillgängliggjort den kunskap som samhällsbyggnadssektorn behöver.
I dag har vi ett tydligt uppdrag från våra ägare: att främja ett hållbart samhällsbyggande – i dag och för kommande generationer.
Ett arbete där vi kontinuerligt utvecklar produkter och tjänster för största möjliga branschnytta.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Svensk Byggtjänst med OnePartnerGroup Stockholm.
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.
Du kommer att ha din arbetsplats i centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans några dagar per vecka.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver?
Då är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på
[email protected] eller Christina Stenbeck på
[email protected].
Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV.
Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester och därefter en intervju med oss om du matchar framtagen kravprofil.
Nästa steg blir därefter intervju med Svensk Byggtjänst och slutligen referenstagning.
Under jul och nyår kan svarstid och återkoppling från oss bli lite längre.
Vi hoppas du har förståelse för att processen kan ta längre tid än normalt sätt.
Varmt välkommen med din ansökan!