Arbetsbeskrivning

Beskrivning Kommuncenter är ett nytt verksamhetsområde inom sektor Samhällsbyggnad som är en av tre sektorer inom Kungälv kommuns förvaltning. Verksamhetsområdet består av 3 enheter och uppdraget för verksamheten är att effektivisera servicen av administration och centrala funktioner inom förvaltningen, utifrån dagens och morgondagens möjligheter vad gäller digital utveckling. Du kommer att leda en enhet med erfarna, kvalificerade och lösningsfokuserade medarbetare. Tjänsten kommer vara stimulerande med utvecklingsfokus och nytänkande. Din arbetsplats är i Stadshuset, centralt belägen i Kungälv med närhet till busshållplats och goda parkeringsmöjligheter. Här arbetar vi i en ljus aktivitetsbaserad miljö. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill ansvara för och utveckla enheten kontaktcenter med ca 25 medarbetare. Enheten ska ge ett gott bemötande och service till medborgare, företagare och föreningar samt intern service till förvaltningen och politiken. I kontaktcenter ingår även kommunens fritidskonsulenter. Enheten kommer att arbeta och utveckla strategier för att möta morgondagens behov. Ditt uppdrag blir att forma och utveckla kontaktcenter. Vi erbjuder dig ett stimulerande och spännande uppdrag i ett nytt verksamhetsområde. Du har det övergripande ansvaret för enheten med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Ett särskilt fokus ligger på god service, bemötande och utveckling. Du ingår i ledningsgruppen för Kommuncenter som förutom verksamhetschefen består av 3 enhetschefer.  Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren finner lämplig samt har minst 2 års chefserfarenhet, gärna inom kommunal eller offentlig sektor. Som enhetschef för Kundcenter är du handlingskraftig, uthållig och resultatorienterad. Du driver processer och är fast besluten om att komma i mål. Du har en god samarbetsförmåga och en positiv grundinställning till dina arbetsuppgifter. Som person är du trygg i dig själv och har en hög social kompetens. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och uppskattar när du får möjlighet att analysera och lösa problem. Meriterande - God kännedom om offentlig förvaltning och tillämpliga lagstiftningar, inklusive offentlighetsprincipen, GDPR och kommunallagen. - Erfarenhet av utvecklingsprojekt inom offentlig förvaltning. - Goda kunskaper i IT-system och digitala verktyg som stödjer administration, exempelvis dokument- och ärendehanteringssystem. - Det är meriterande om du har kunskap om LOU samt erfarenhet av arbete inom kundtjänst och service. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare