Är du en strukturerad och initiativrik person som vill växa i en dynamisk miljö? Vi söker nu en ekonomiassistent/koordinator som kan hantera fakturor och andra ekonomiska frågor, samt vara spindeln i nätet i Zendr's snabbt växande organisation 🚀
OM TJÄNSTEN
Zendr är ett svenskt företag som erbjuder en logistikplattform med syfte att förenkla frakt för företag. Affärsmodellen bygger på att tillhandahålla en användarvänlig fraktportal där företag kan hantera alla sina transporter, från små paket till stora pallar, via en enda plattform.
Zendr är ett snabbt växande företag med ett team på 35 engagerade medarbetare. Under 2024 tog Zendr hem andrapriset i DI´s Gaselltävling i Stockholm och har fortsatt ambitiösa tillväxtplaner. Nu söker de en person som vill växa långsiktigt tillsammans med bolaget. Då rollen är ny i organisationen får du stor möjlighet att själv forma den.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att stöta på olika typer av administrativa uppgifter, som du tar dig an på ett självständigt och strukturerat sätt. Dina arbetsuppgifter inkluderar att hantera fakturafrågor och i dialog med kunder bistå i ärenden rörande ekonomiska frågor, via e-post och/eller telefon. Vidare kommer du att agera stöd åt ledningsgruppen. Du kommer även att hjälpa till att hålla ordning på det nyrenoverade kontoret, där du tar hand om sedvanliga kontorsuppgifter som posthantering, påfyllning av material och vissa bokningar.
Du blir en del av en organisation där stämningen präglas av prestigelöshet, värme och där nya idéer välkomnas med öppna armar. Vi söker dig som tar initiativ och inte väntar på att uppgifter ska landa i knät. Du har en naturlig nyfikenhet, ställer frågor och tar ansvar för din egen utveckling. Hos Zendr värdesätts driv och förmågan att se vad som behöver göras – och göra det.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är prestigelös, serviceminded, flexibel och självständig. Du trivs med att ta eget ansvar och kan arbeta i ett högt varierande tempo. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.
Formella krav:
- Har en avslutad gymnasieutbildning, vi ser det som ett stort plus om du har en akademisk examen inom exempelvis ekonomi.
- Tidigare erfarenhet av en roll inom service. Erfarenhet av en liknande roll inom kontorsadministration, fakturahantering eller liknande bedöms som meriterande.
- Det är önskvärt att ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Fortnox.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med förmåga att kommunicera skickligt på båda språken, både muntligt och skriftligt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Zendr: Zendr - Förenkla din företagsfrakt