Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen söker enhetschefer till servicebostäder för personer med psykiska funktionsnedsättningar samt till personlig assistans. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten.
Ditt ansvarsområde blir att, med den funktionshindrades fokus, framgångsrikt leda, organisera och utveckla arbetet inom din enhet. Till din hjälp finns ett team av kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet av att verkställa insatsen.
Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar inom ditt chefsområde och du kommer att leda mål- och uppföljningsarbete enligt gällande styrdokument och fastställda beslut.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning, gärna socionomprogrammet eller annat likvärdigt högskoleprogram. Dina personliga kompetenser är förmåga till ledarskap, initiativtagande, att vara strukturerad samt ha samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är tydlighet, lojalitet, kvalitetsmedvetenhet och personlig mognad.
Du ska ha god kännedom om gällade lagstiftning och ha erfarenhet av och kunskap om personer med funktionsnedsättningar. Du ska ha erfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg.
Körkort erfordras.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.