Om tjänsten Uppdragsperiod: 16-dec-2024 - 31-dec-2025 med stor möjlighet till förlängning
Vår kund söker en operativ inköpare till avdelningarna PMO samt Distribution (entreprenad). Vi söker en person som är driven och vill framåt samt har en hög grad av nyfikenhet.Uppdraget innebär:
- Stötta verksamheten med operativt inköp
- Medarbetare med inköpsrätt har mandat till att neka inköp om det inte följer inköpsriktlinjer
- Ansvara för genomförandet av verksamhetens anmodade inköp (upp till 250 kSEK/inköpstillfälle) och säkra bästa möjliga villkor.
- Bevaka ordererkännanden och utföra leveransbevakning.
- Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp. Sker i samråd med Taktisk och Kategoriansvarig inköpare.
- Stötta granskning av leverantörsfakturor mot ingångna avtal vid behov
- Medverka i utvärdering av leverantörers prestation kopplat till det operativa inköpet och fakturaflödet
- Följa upp, utmana och delta i utvecklingsprojekt för P2P-processen och det operativa inköpet.
- Avlasta projekt inköpare vid enklare inköp där det bedöms lämpligt.
- Medverka i avtalsimplementering inom sitt område.
- Delaktighet och medverkande vid inköpsutbildning samt affärssystemsutbildningar för verksamheten.
- Delaktighet och medverkande vid ändringar och uppgraderingar av affärssystem (ex testning)
- Genomföra förhandlingar med leverantörer inom ramen för sitt ansvarsområde
Startdatum: Snarast möjligt enl ök. Senast 7 januari 2025
Omfattning: Heltid
Kvalifikationer Obligatoriska kvalifikationer
- Relevant utbildning inom inköp, logistik eller liknande (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
- Erfarenhet av att arbeta med inköpssystem och affärssystem
- Kunskaper om lagstiftning och standarder inom inköpsområde
- God samarbets- och kommunikationsförmåga
- Goda kunskaper i office-paketet
- Flytande tal och skrift i Svenska/engelska
- Tillgång till körkort och bil
Meriterande kvalifikationer
- Arbetat sen tidigare i affärssystemet IFS
- God förståelse för inköpsprocessen
- Erfarenheter att arbeta mot projekt
Önskade personliga egenskaper
- Noggrannhet
- Förmåga att kritiskt analysera och värdera utifrån ett ekonomiskt perspektiv är viktigt, utan att göra avkall på kvalité och säkerhet
- Att ta initiativ och beslut är en förutsättning för att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Du är en person som har lätt att bygga relationer; både internt inom företaget samt leverantörer
- Du är bekväm med att självständigt lösa problem och prioritera
Om arbetsgivaren 21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan.
Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.