Arbetsbeskrivning
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.
Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.
Så här säger Ann-Sofi Gaverstedt, rekryterande chef om rollen: ”Att arbeta som teknisk kundansvarig fjärrvärme på Telge Nät innebär att du får en unik möjlighet att kombinera teknisk expertis inom VVS och styr- och reglerteknik med kundnära rådgivning. Du blir en nyckelperson i att säkerställa effektiv och hållbar värmetillförsel för våra kunder, samtidigt som du utvecklar innovativa energitjänster. Genom att arbeta nära driftpersonal och fastighetsägare bidrar du direkt till att förbättra våra kunders upplevelse och energieffektivitet.”
Arbetsuppgifter och ansvar Som teknisk kundansvarig fjärrvärme ansvarar du för kundvården kopplat till Telge Näts kundanläggningar inom fjärrvärme. Det innebär att kontrollera kundernas nya undercentraler och ha ansvarar för att de lokala föreskrifterna efterlevs. Du kontrollerar returtemperaturers rimlighet och kommer med förslag till förbättringar för att underlätta för Telge Näts kundernas effektiva värmetillförsel. Till detta kommer att utveckla tjänsteutbud inom värme och andra energitjänster som till exempel byggvärme.
I ditt jobb möter du driftpersonal och fastighetsägare som jobbar internt på Telge Nät med alla avdelningar för att kunna ge Telge Näts kunder den bästa tjänsten.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.
Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För den här tjänsten behöver du ha gått på yrkeshögskola eller på annat sätt införskaffat kunskap och erfarenhet kring VVS och styr- och reglerteknik.
Vi tänker till exempel att du förstår värmesystemet i fastigheten, är bekväm med att beställa VVS-tjänster av konsulter och att du har flera års erfarenhet av just VVS, styr- och reglerteknik samt värmesystem.
Din erfarenhet gör att du kan vara rådgivande när det gäller kundhantering och försäljning.
Du är en kundorienterad person som möter driftpersonal och fastighetsägare, antingen via telefon eller personliga möten och är van att jobba med föreskrifter.
Andra förmågor som behövs för den här tjänsten är B-körkort, bra svenska i tal och skrift och kunskaper i Office-paketet. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.
Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus:
Utbildning inom fjärrvärmecentraler.
Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Sista ansökningsdatum 31 december 2024
Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Ann-Sofi Gaverstedt du ska kontakta, på 08-520 522 83. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.
Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.