Försäkringshandläggare till Centrala Stockholm
Skicka ansökan 2 dagar kvar
Handläggare Försäkringshandläggare
2 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta med tjänstepensioner i en dynamisk och stödjande arbetsmiljö? Nu söker vi två försäkringshandläggare till vårt team med placering i Stockholm. Vi söker en junior och senior profil som är redo för att axla ett längre konsultuppdrag under tidsperioden 2025-02-03- 2026-12-31. I rollen som senior handläggare arbetar du med avtalspensioner, med särskilt fokus på handläggning av kapitalflyttar (inflytt och utflytt) och relaterad administration. Du kommer att: • Registrera ärenden och hantera administrativa uppgifter kopplade till kapitalflyttar och förmånstagarförordnanden. • Besvara mejl och telefonsamtal, där du supportar Kundservice med detaljfrågor från externa kunder. • Arbeta i nära samarbete med vårt försäkringsteam som består av 7 personer, där vi gemensamt hanterar de olika ärendena. För att vara aktuell för denna roll behöver du ha: • Minst 4 års arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt arbete inom bank eller försäkring. • Vara flytande i svenska i tal och skrift. • Erfarenhet eller kunskap inom kapitalflyttar och avtalspensioner. • Telefonvana, noggrannhet och förmåga att arbeta både självständigt och i team. • Extra meriterande om du har erfarenhet av plattformen Lumera. I rollen som junior handläggare fokuserar du på administration av tjänstepensioner inom olika avtalsområden. Arbetsuppgifterna omfattar: • Handläggning av försäkringar såsom chefspensioner, tiotaggare och förmånstagarförordnanden. • Stöd till Kundservice vid mer komplexa externa kundfrågor. • Delaktighet i teamets gemensamma administrativa ansvar. Vi söker dig som har: • Minst 2 års arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt arbete inom bank eller försäkring. • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. • Kunskap om tjänstepensioner och administrativ erfarenhet. • En ödmjuk lagspelare med en lösningsorienterad attityd. Hos oss värdesätter vi kompetensutveckling och kollegialt lärande. Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika försäkringsteam! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk