Arbetsbeskrivning
Är du en utvecklingsdriven ekonom med erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontran tillgänglig för omgående start?
Trivs du med att tillsammans med andra möta mål och arbeta med utveckling och support? Assemblin är inne i en stark tillväxtfas och söker dig som vill arbeta inom en dynamisk miljö. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du en hög kvalitet och arbetar ständigt med effektivisering och förbättringsåtgärder. Du kommer att arbeta heltid på huvudkontoret placerat i Västberga tillsammans med ca 13 personer på ekonomifunktionen.
Om företaget
Assemblin, med huvudkontor i Stockholm, är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Assemblin El omsätter 5,5 miljarder och har 3900 anställda. Assemblin-koncernen omsätter ca 14,8 miljarder SEK, med 7 000 medarbetare på över 100 orter i Norden. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett reskontrateam om 7 personer och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att inkludera:
• Registrering av nya kunder
• In- och utbetalningar
• Hantering av påminnelser, inkassouppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser
• Fakturering av dröjsmålsränta
• Avstämningar
• Åldersanalys
• Kundrelaterade uppföljningar och analyser
• Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
• Administration av ROT/RUT/Grön Teknik-avdrag
• Utveckling och support
Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har flera års erfarenhet av arbete inom kund- och leverantörsreskontran, gärna inom ett större bolag. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Du besitter goda kunskaper inom Excel och har god systemvana. Har du tidigare arbetat inom Navision 4PS tidigare så ses det som meriterande.
Som person är du utvecklingsdriven och serviceinriktad med god prioriteringsförmåga. Du vågar ta egna initiativ, samtidigt som du trivs bra som en del av ett team och ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig och intensiv miljö.
Framgångsfaktorer
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Svenska flytande samt goda kunskaper av engelska i tal och skrift är ett krav
• Systemintresse, med goda kunskaper inom Excel
• Tidigare erfarenhet av Navision 4PS ses som meriterande
• Noggrann, initiativtagande, serviceinriktad och kommunikativ
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Västberga - arbete sker på plats
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-12-23
Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader där du börjar som anställd hos oss på Resultat AB och arbetar ute hos Assemblin El och sedan blir anställd utav Assemblin El. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34.