Arbetsbeskrivning
Lernia söker en Servicekoordinator för Medema
Om Lernia
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Vi på Lernia Bemanning AB söker nu en Servicekoordinator för en vikariat anställning hos oss som konsult och uthyrning sker till vår kund Medema i Kista.
Om Medema
Medema Physio AB är sedan 1967 en av Sveriges ledande leverantörer av utrustning för sjukvård, fysioterapi och friskvård. Medema omsätter ca 80 MSEK och består av 19 anställda. Deras kontor ligger i Kista, Stockholm där de även har reservdelslager och kurslokal.
Medema är dotterbolag till finska Lojer Oy som är en marknadsledande tillverkare utav sjukhussängar, operationsbord, behandlingsbänkar och utrustning för fysioterapi. Totalt så omsätter koncernen 60 MEUR med 260 anställda.
Om tjänsten
Nu söker vi en kontorsbaserad Servicekoordinator för ett tidsbegränsat vikariat till vår kund Medema. Du kommer att tillhöra Serviceavdelningen och rapportera till ställföreträdande Servicechef. Vikariatet startar 3 februari 2025 och pågår till 29 augusti 2025, heltid med 38 h arbetsvecka.
Arbetsuppgifter
I din roll som Servicekoordinator kommer du att vara placerad på deras kontor i Kista. Du kommer att hantera inkommande ärenden gällande service, reservdelar och garanti via telefon, mail och ärendehanteringssystemet.
Vidare innebär rollen arbete med:
• Felsökning av produkter för sjukvård, träning och fysioterapi
• Registrera kundorder på service och reservdelar i deras affärssystem
• Inköp av reservdelar via deras affärssystem och kontakt med leverantörer
• Administration och prissättning av reservdelssortimentet
• Administration, försäljning och prissättning av serviceavtal
• Koordinera och fördela arbetsorder till tekniker
• Utveckla rutiner och processer gällande service och reservdelshantering
Dina kompetenser
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning samt teknisk kompetens antingen genom utbildning, arbetslivserfarenhet eller privat intresse. Vidare har du:
• Tidigare erfarenhet från kundkontakt
• Mycket god datorvana och tidigare erfarenhet från affärssystem och/eller ärendehanteringssystem
• God kunskap av Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från medicinteknisk service och/eller fysioterapi/träningsutrustning. Kunskaper i finska är meriterande.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, det vill säga du kan på ett självständigt sätt planera och organisera dina arbetsuppgifter för att komma framåt utan att missa något längst vägen. I rollen kommer du att jobba med kundärenden och ha mycket på gång samtidigt. Därför söker vi dig som är van vid att hantera flera aktiva ärenden samtidigt och vid stressande situationer ändå kan behålla lugnet.