Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi en Applikationsansvarig. Rollen innebär att arbeta med applikationsdrift av den nya distribuerade kommunikationsplattformen, men även att operativt hantera installationer, konfigurationer och uppgraderingar med ett nära samarbete med andra IT-förvaltningar.
Arbetsuppgifter
I nära samarbete med övriga medarbetare i IT-förvaltning och projekt kommer uppdragstagaren arbeta med systemens vidmakthållande (d.v.s. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll) och vidareutveckling (d.v.s. anpassningar och förbättringar). Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:
- Driva och utföra uppgraderingar och systemförbättringar.
- Installera, konfigurera och i övrigt iordningställa nya miljöer, t.ex. för tillkommande behov framöver.
- Ge stöd och support till interna och externa parter.
- Följa upp och samordna med andra IT-förvaltningar, driftsorganisationer och intern personal.
- Samordna v olika typer av tester samt även kunna genomföra delar av dem själv.
- Hantera IT-incidenter för sina system och delta i felsökning och samordning av insatser.
- Uppdatera dokumentation för systemen t.ex. drift- och förvaltningsanvisningar respektive systemberoenden.
- Delta i arbete med IT-säkerhet genom att bistå vid risk- och sårbarhetsanalyser, omvärldsbevaka informationssäkerhet mm.
- Koordinera men även utföra IT-förändringsfrågor tillsammans med interna och externa intressenter och systemleverantörer.
- Bistå vid teknisk kravspecificering och framtagande av nya lösningar.
- Bistå vid utarbetning av förvaltningsplan, planera för systemunderhåll, samt planera och genomföra förändringar.
Uppdraget kan även innebära liknande arbetsuppgifter i andra system i både projekt och förvaltning.
Obligatoriska krav:
- Högskole/universitetsutbildning omfattande minst 120p/180hp som systemvetare el. dataingenjörsutbildning, minst 8 års erfarenhet inom IT-Branschen.
- Skall ha arbetat med tekniska miljöer, vidareutveckling (d.v.s. anpassningar och förbättringar), vidmakthållande (d.v.s. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll), installationer och systemdrift i Linux/Unix-miljöer, minst 5 år.
- Skall ha arbetat med support, samordning och kommunikation mot externa och interna parter i minst 5 år
- Skall ha arbetat både i IT-utvecklingsprojekt och IT-förvaltningar minst 5 år.
- Erfarenhet från arbete med certifikatshantering i minst ett år.
- Skall ha arbetat med drift och förvaltning av applikationer på mikrotjänstarkitektur, ex. Kubernetes, Dockers, Podman i minst 2 år.
Mervärdeskrav:
- Erfarenhet från eget arbete att utveckla systemintegrationslösningar i minst två år.
- Erfarenheter från eget arbete med att hantera ActiveMQ i minst två år.
- Erfarenhet av arbete med implementation av MADES standarden 2 år.
- Erfarenhet från eget arbete med att konfigurera och sätta upp övervakning och monitorering som bygger på Grafana och Prometheus i minst ett år.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.