Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?
Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.
Beskrivning
Vi erbjuder dig en unik chans att bidra i arbetet med att utveckla en helt ny utredningsverksamhet inom staten från grunden.
Avdelningen du kommer att tillhöra ansvarar för myndighetens granskning/utredning av misstänkt felaktiga utbetalningar från välfärdssystemen. Inledningsvis kommer du bidra i arbetet med att skapa förutsättningar för en effektiv och rättssäker granskningsfunktion parallellt med att du arbetar med att utreda misstänkt felaktiga utbetalningar från välfärdssystemen.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter och innefattar granskningar av enklare slag men även mer komplexa utredningar där du behöver vara skicklig på att planera, inhämta, bearbeta och analysera uppgifter från olika källor samt visualisera och kommunicera en sammanfattande bild av utredningarna. Du kommer att arbeta med ett flertal utredningar parallellt. Att driva och delta i ständig metod och verksamhetsutveckling av granskningsverksamheten kommer ingå i arbetsuppgifterna. I rollen som granskare arbetar du med kollegor i ett team. Regelbunden dialog och samverkan med andra myndigheter är ett naturligt inslag i arbetet.
Vi söker dig som har
- Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet av kontroll-, utrednings- eller tillsynsarbete av välfärdsområdet inom stat, kommun eller region
- minst 2 års aktuell erfarenhet av att arbeta i team
Det är meriterande om du har
- aktuell arbetslivserfarenhet av att bearbeta och analysera information på ett strukturerat sätt
- utredningsarbete av flera olika förmåner och ersättningar inom välfärdsområdet
Efterfrågade förmågor och färdigheter
För lyckas i rollen som granskare på Utbetalningsmyndigheten så är du mål- och resultatorienterad, kvalitetsmedveten och har god analysförmåga. Du är också strukturerad, självgående samt har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta enhetschef Kristina Boija på telefon 010-5727566. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.