Enhetsadministratör till EU-enheten vid Justitiedepartementet
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Assistent Enhetsadministratör
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

EU-enheten, Justitiedepartementet Kombinerar du hög noggrannhet och servicekänsla med förmågan att navigera i komplexa och tidspressade miljöer? Har du gedigen erfarenhet av att hantera administrativa och logistiska utmaningar på högsta nivå? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll där precision, ansvarstagande och ett högt arbetstempo är avgörande för att lyckas. Detta är en tjänst för dig som trivs i en dynamisk miljö och som lever upp till höga krav – både i din kompetens och i din professionalism. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och intressanta utmaningar. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. EU-enheten ansvarar för att samordna Sveriges positioner i de EU-frågor som departementet arbetar med. Arbetet innefattar förberedelser inför ministerrådsmöten och annan EU-relaterad verksamhet. Enheten arbetar även med den politiska ledningens internationella resor och besök. Enhetsadministratören stöttar enhetschef och medarbetare, tar självständigt ansvar för att planera och följa upp inom sina ansvarsområden samt tar initiativ till utveckling och effektivisering av arbetssätt. I ansvaret ligger att genom planering, samordning och samverkan skapa och upprätthålla struktur i en komplex miljö med stundtals korta tidsfrister. Arbetet innefattar bland annat ekonomiadministration, rese-, lokal- och konferensbokning samt praktisk hantering av underlag och annan praktikalia vid politiska ledningens utrikes resor och inkommande internationella besök. En stor del av arbetet utförs i nära samarbete med andra kollegor på enheten, ofta i ett högt arbetstempo. Arbetet innebär också kontakter med assistenter och handläggare på andra enheter och de politiska staberna i departementet.  Att ha kontakter med andra departement och med intressenter utanför Regeringskansliet på såväl nationell som internationell nivå ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet utförs i en miljö som ställer höga krav på säkerhetsmedvetenhet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig med aktuell och relevant erfarenhet och kompetens för att arbeta i en komplex administrativ miljö. Du har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom administration eller offentlig förvaltning, eller motsvarande erfarenhet. Tidigare arbete av relevans för tjänsten, så som assistent eller inom administration och logistik är ett krav, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi förutsätter också att du har en hög IT-mognad, med vana vid och intresse för digitala verktyg och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Outlook. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Arbete inom Regeringskansliet, svenska myndigheter eller EU:s institutioner. • Att utveckla administrativa rutiner och driva processer, exempelvis inom digitalisering eller effektivisering. • Att hantera större möten och resor. • Arkivering, diarieföring samt lagstiftning om offentlighet och sekretess. • EU:s institutioner och beslutsprocesser. Dina egenskaper Som person är du självgående, strukturerad och flexibel. Du trivs med att samarbeta med andra och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) som påbörjas snarast. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Julia Mikaelsson, enhetschef på EU-enheten. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Ana Acosta. Fackliga kontaktpersoner är Klara Hedlund för Saco och Catharina de Grad för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel på 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 12 december 2024.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Justitiedepartementet ansvarar för rättsväsendets myndigheter, bland andra polisen, åklagarna, domstolarna och kriminalvården. Departementet ansvarar också för migrationsfrågor. Lagstiftningen inom statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt ligger inom departementets ansvarsområde.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Advokat Assistent Kontorsassistent
2 dagar sedan
Lidingö
Heltid
Vårdbiträde Undersköterska Hemtjänstpersonal Omvårdnadspersonal
14 dagar sedan
Kalix
Heltid
Vårdare Assistent Sjuksköterska Undersköterska Hemtjänstpersonal Äldresjuksköterska Personlig assistent
Ansök utan CV
9 dagar sedan
Skövde
Heltid
Assistent Personlig assistent
7 dagar sedan