Björkbacken är ett familjeägt företag som består av en stugby, camping, vandrarhem, hotell och restaurang. Det är en modern anläggning med hemtrevlig karaktär, drivet av en familj som lägger stor vikt vid service, personligt bemötande och en positiv upplevelse.
Hotellet har 42 rum i olika kategorier, 46 stugor, 6 vandrarhemsrum och över 150 campingplatser. Sommartid är trycket stort på anläggningen och som mest arbetar ca 95 medarbetare på de olika områdena.
Vi arbetar alla tillsammans som ett team mot gemensamma mål och vår ambition är att varje gäst ska trivas och få en fin upplevelse hos oss.
Vi söker dig som har stor servicekänsla och tycker om att sprida glädje bland både gäster och övriga medarbetare. För att passa i vår reception behöver du vara noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Du är serviceinriktad och ger alltid våra gäster ett korrekt och positivt bemötande. Det är viktigt att du har förmågan att bjuda på ett leende, även i stressade situationer. Du behöver också ha data- och kassavana. Språkkunskaper och kunskap om närområdet är meriterande.
Som receptionist jobbar du med gästmottagning, in- och utcheckning, bokning av hotell, stugor, vandrarhem och campingplatser, informationsservice till våra gäster samt kassahantering. Du arbetar även i vår lobbybar. I alla våra tjänster ingår det att man vid högt tryck kan få rycka in där det behövs och du kan därför även få arbetsuppgifter inom andra områden. Arbetet gäller vår högsäsong från mitten av juni till mitten av augusti. Det kan även finnas möjlighet att jobba för- och eftersäsong, från maj till en bit in i oktober.
Vi har varierad arbetstid både dagar, kvällar och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Skicka ditt personliga brev och ditt CV till: [email protected]
Vid frågor kan du även ringa 0492-79890