Arbetsbeskrivning
Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! På centralt belägen adress i Malmö med närhet till stationen ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter ekonomi, lön, HR samt administration för New Yorkers ca 64 butiker i Norden. Totalt är vi 23 stycken på kontoret.
Då vår kollega går på föräldraledighet söker vi nu en fena på administration och service. Administratörsrollen är bred och innebär samtidigt en central roll i organisationen.
Vem är du?
Vi ser framför oss att du har en gymnasieutbildning och har arbetat med administrativa uppgifter tidigare eller inom retail. Du är en social person som brinner för att göra det trivsamt på arbetsplatsen och utveckla den. Du tycker om att hålla i projekt och aktiviteter. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina ansvarsområden.
Du trivs med att jobba på ett mindre kontor, office first, med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Korrespondens på svenska/engelska/tyska samt informations- och cirkulärskrivelser till butiker
• Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, godkänna nya leverantörer i ekonomisystemet
• Hantering och administration av avtal och bistå vid upphandlingar
• Rapportering (Omsättning till köpcenter, Statistiska centralbyrån Norge, Elektronik och batteri, förpackningar/emballage, tjänstebilar)
• Yttersta ansvaret för kontoret (IT-utrustning, kaffemaskin, nyckelhantering osv.)
• Inkommande epost och samtal
• Inköp av kontorsmaterial och förbrukningsvaror
• Posthantering
Din Profil
• Lägst gymnasieutbildning eller motsvarande, utbildning med inriktning administration är meriterande
• Gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Är en social person med känsla för service och detaljer
• Är flexibel, effektiv och arbetar strukturerat
• Lätt för att samarbeta, är lösningsorienterad och noggrann
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, kunskaper i tyska och övriga nordiska språk är meriterande.
Är du vår framtida kollega?
Du kommer bli del av ett trevligt team som värdesätter fika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog värderar vi på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på.
Arbetstid/Varaktighet: 100%, vikariat 2025-01-13 till 2026-04-30.
Upplysningar lämnas av: Therese Svensson, Ekonomiansvarig,
[email protected].
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk nedan. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2024-12-15. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB