Bakgrund: Idrotts- och fritidsavdelningens ordinarie verksamhetschef kommer ha ett uppdrag som tillförordnad kultur- och fritidschef under en period och behöver därför en interimschef. Avdelningen har genomgått en mindre omorganisation under 2024. Beskrivning av nuläge Idrotts- och fritidsavdelningen består av en verksamhetschef som har direkt ansvar för sju medarbetare samt två enhetschefer. Avdelningen har under 2024 genomgått en omorganisation och tillförts två underliggande enheter. Den tidigare enheten består av en arbetsgrupp som har verksamhetschefen som direkt chef. Gruppen arbetar bland annat med föreningsstöd och utveckling, lokalbokning, anläggningsutveckling samt har driftansvar för kommunens idrottslokaler. De två enheterna under den nya avdelningen är Fritidsbanken, som lånar ut sport- och fritidsutrustning, samt idrottsdriften, som ansvarar för driften av ishallar, fotbollsplaner, friluftsanläggningar, spontanaktivitetsytor med mera.
Avdelningen behöver en chef som är närvarande och som kan arbeta vidare med verksamheten efter omorganisationen på ett bra och sunt sätt för att få till en stabil och välmående idrotts- och fritidsavdelning med två nya enheter och flera nya medarbetare. Uppdragsbeskrivning och leveransinnehåll Uppdraget innebär att leda idrotts- och fritidsavdelningen som en interimschef under perioden – vara ett bollplank till medarbetarna, samordna gruppen, hålla i enhetsmöten, delta i kontorets ledningsgrupp – men störst fokus blir på att fortsätta arbetet med att utveckla den nya organisationen med de två nya enheterna. Vara ett stöd till och utveckla enhetscheferna utifrån olika behov, den ena i rollen som ny chef och den andra som erfaren chef men behov av att stärka arbetsmiljön i gruppen. Skallkrav:
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.