Arbetsbeskrivning
Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! Om rollen:
Sedan New Yorkers öppning i Sverige 2007 har vi 29 butiker uppdelat på 4 regioner och vi arbetar tätt med övriga skandinaviska länder. Vi söker nu en ny regionchef till butikerna i mellersta Sverige.
Som regionchef hos New Yorker behöver du ha flera års butikserfarenhet inom försäljning, budgetering och personalplanering och att du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag. Du vill vara en del av ett fantastiskt team av regionchefer med mycket kompetens och erfarenhet. Du kommer att ha flexibla arbetstider men vara på plats i dina butiker och arbeta nära butikscheferna, rollen innebär mycket administration och rapportering till försäljningschefen.
Huvudsakligen blir dina arbetsområden
• Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept
• Ansvar för försäljning, omsättning och inventering
• Ansvar för rekrytering, anställning och personalplanering
• Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal
• Planering och optimering av kostnader och försäljningsaktiviteter
• Leda, coacha och motivera teamet, i ditt fall framförallt butikschefer.
• Upplärning och kontinuerlig utveckling av dina chefer och medarbetare
• Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter
• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker
• Planera och genomföra nyöppningar tillsammans med försäljningschef och teamet
• Kontinuerliga resor och besök till butikerna i din region
• Västmanland är en bra utgångspunkt för regionen
• Det är vanligt förekommande med helgarbete
Din profil
• Minst 4 års erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av säljledning, ekonomiskt ansvar, personaladministration och försäljningsadministration
• Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode
• Minst 2 års arbete inom detaljhandeln och erfarenhet av försäljning
• Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet
• Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt
• Teamorienterad, engagerad och coachar dina medarbetare
• Kommunikativ, tydlig och lyhörd
• Passion för mode och gärna erfarenhet från modebranschen
• Självgående med organisationsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska
• Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel samt gärna erfarenhet av Cognos eller annat program för att följa upp omsättning och nyckeltal
Vi erbjuder
NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom en internationell arbetsmiljö väntar dig ett öppet och dynamiskt team med öppen kommunikation. Du har tillgång till bil och styr själv över dina arbetstider.
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde snarast.
Upplysningar lämnas av: Retail support Maria Sjöstrand,
[email protected]
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2024-12-15. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB