OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Req ID: 459156
Alstom är en global koncern, med cirka 80 000 medarbetare i 70 länder. Här i Norden arbetar ca 2000 personer. Vi har kontor och depåer bl.a. i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hässleholm, Göteborg och Helsingborg. Alstom erbjuder allt inom spårtrafik – från själva tågen till underhåll, räls, tåg, signalsystem och annan infrastruktur. Det gör att våra kunder kan välja oss som leverantör av en eller flera tjänster och produkter. Samtidigt kan vi som helhetsleverantör bidra till stora samordningsvinster genom att kunden får en enda leverantör med kontroll över alla delar i kedjan.
Är du vår nya Tågtekniker, med placering i Göteborg?
Om arbetet
Som Tågtekniker utför du förebyggande underhåll enligt instruktioner och andra styrande dokument samt avhjälpande felsökning. Du är en del av att tillse att tillgängligheten av fordon för trafik bibehålls och se till att enskilda fel inte återkommer. Detta innebär att utföra nödvändigt underhåll, garantiåtgärder samt modifieringar på fordon. Du kommer att arbeta i ett lag om 4 tågtekniker varav en är teamledare och även samarbeta med planering och depåchef. Arbetsschemat är skiftgång. Du kommer att vara ansvarig för att arbetet utförs korrekt på fordonen.
Du kommer att rapportera till Peter MORFELDT (Service Center / Depot Manager).
Huvudsakligt ansvar
Organisation och personal
Krav för tjänsten:
Kunskapskrav
Meriterande kunskaper
Sånt du kommer att gilla
Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär.
Om du är redo för utmaningen vill vi gärna att du ansöker så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande.
Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt.
Alstom strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.