OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Key Account Manager inom Project Logistics
Chef Logistiker Account Manager Key Account Manager
Utgått

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med försäljning av skräddarsydda logistiklösningar? Trivs du bäst i en varierad roll där du har stort utrymme att styra över din tid? Vi rekryterar en Key Account Manager till vårt team inom projektlogistik i Göteborg!

Vår avdelning för projektlogistik är specialiserade på främst ad-hoc sändningar, som kan vara vanliga containersändningar från A till Ö men även tunga och överdimensionerade projektsändningar som kräver extra handpåläggning och expertis. Du blir en del av ett sammansvetsat team som vill framåt, hjälps åt och har en stark laganda.

GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö med härlig gemenskap. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda, där alla har möjlighet att växa och utvecklas. Jämställdhet och mångfald är några av nycklarna till vår framgång, och vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och över 50 % kvinnliga chefer.

Om tjänsten

Som Key Account Manager inom Project Logistics arbetar du främst med att hitta och utveckla nya affärsmöjligheter och kundrelationer, men även att identifiera möjligheter för merförsäljning. Ditt uppdrag är att skapa värde för våra kunder och säkerställa att GEODIS är deras självklara partner i leveranskedjan. Du får ett stort nätverk inom GEODIS och samarbetar med kontakter över hela världen. Rollen innebär:

  • Identifiera, kontakta och besöka potentiella kunder samt förhandla fram nya affärer.
  • Säkerställa implementering av nya kunder och överlämna ansvar för långsiktig förvaltning.
  • Utveckla befintliga nyckelkunder.
  • Arbeta mot tydliga mål kopplade till nykundsförsäljning och lönsamhet.
  • Vara involverad i större RFQer.
  • Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt och processer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Regelbundna resor inom Sverige ingår i rollen.

Din profil

Det viktigaste för oss är att hitta rätt person till vårt team, som vill vara med och fortsätta driva utvecklingen och tillväxten för avdelningen tillsammans med oss.

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av försäljning B2B, gärna med fokus på nykundsförsäljning.
  • Har goda kunskaper om transport- och logistikbranschen. Erfarenhet inom projektlogistik är ett stort plus.
  • Talar och skriver väl på svenska och engelska.
  • Har körkort B.
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område, tex ekonomi eller logistik, är meriterande.
  • Är en relationsbyggare med god social kompetens, som motiveras av kundbesök och nätverkande.
  • Behärskar konsultativ försäljning, förhandlingsteknik och har förmågan att presentera lösningar som skapar mervärde för våra kunder.
  • Har ett affärstänk och god förståelse för försäljningsstrategi och finansiella aspekter.
  • Är nyfiken och aktivt håller dig uppdaterad på vad som händer inom vår marknad och bransch.

Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och arbeta efter våra värderingar: Engagemang, Innovation, Förtroende, Solidaritet och Passion.

Vad vi erbjuder

Hos oss får du:

  • Möjligheten att arbeta i en global och framåtsträvande organisation där du får ett stort nätverk.
  • En utvecklande roll där din insats gör skillnad för företagets tillväxt och våra kunders framgång.
  • Jobba med det du tycker är roligast – människor, relationer och försäljning.
  • Stor frihet att planera och driva ditt eget arbete.
  • Stöd från ett engagerat och kunnigt team som brinner för att skapa kundvärde.
  • Gemensam frukost en dag i veckan, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, ansök idag! Om du har frågor, tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Adam Carlsson, på 070 02 02 302 eller [email protected].

Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast 2024-12-11.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel 0101 631 828.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på GEODIS!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Innesäljare Ordermottagare Reservdelssäljare Kundansvarig säljare Kundtjänstmedarbetare Customer Success Manager
19 dec
Ingenjör Sales Engineer Technical Sales Teknisk säljare Teknisk försäljningsingenjör
13 dec
Säljare Förvaltare Kundansvarig Affärsutvecklare Teknisk förvaltare Fastighetsförvaltare Projektledare koordinator
2 dec
Regionchef Konsultchef Divisionschef Försäljningschef Affärsområdeschef
12 dec