Om arbetsplatsen
Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda.
Bolaget bildades år 2005 och är ett växande företag.
I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare.
Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
Som en del av vårt team är du med och arbetar för att förbättra och underlätta våra kunders vardag. Våra kunder är personer med beviljad personlig assistans enligt LSS.
Ditt uppdrag som enhetschef handlar om att den personliga assistansen ska fungera så som kunden önskar, i nära samarbete med främst kunden och dess anhöriga och så klart att följa de lagar som styr vår verksamhet.
Du kommer arbeta självständigt och i nära samarbete med och stöd av arbetsledare och övriga chefer enligt en kundfördelning.
Du har verksamhetsansvar, personalansvar, arbetsmiljöansvar och ansvar för att följa de ekonomiska riktlinjer som Furuboda Assistans har satt upp.
Dina arbetsuppgifter omfattar till stor del rekrytering och bemanning. Arbetsuppgifterna är dessutom dokumentation enligt LSS med bl. a att dina kunder har uppdaterade genomförandeplaner. Du ansvarar för handledning och introduktion av nya medarbetare och assistansmöten/APT i samarbete med arbetsledare. Du hanterar administration kring assistansen för rapportering till myndigheter och inåt i organisationen samt att kommunicera vår värdegrund till dina medarbetare.
I tjänster ingår beredskap var sjunde vecka.
Tjänsten innebär resor till kunder i Blekinge och Skåne och till vårt huvudkontor i Kristianstad.
Kvalifikationer
Du som söker har adekvat akademisk examen och vi vill att du har minst fem års erfarenhet som chef. Tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller vård och omsorg är meriterande. Du behöver ha B-körkort för att enkelt kunna ta dig till kunder runtom i Blekinge och i Skåne. Anställningen inleds med introduktionsplan.
Som enhetschef i vårt team ser vi gärna att du är tydlig och tillämpar ett coachande ledarskap. Du har förmåga att motivera och leda andra, samt att sätta tydliga mål och riktning för verksamheten.
Vi söker en kollega som är positiv, bidrar till arbetsglädje och har lätt för att tänka i nya banor och hitta lösningar på problem. Du ser ständigt möjligheter att förbättra organisationen och tar initiativ för att driva förändring framåt. Engagemang och nytänkande ser vi som avgörande för att nå måluppfyllelse med kvalitet och där kunden hela tiden står i fokus.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är rätt person för uppdraget. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vår anläggning på huvudkontoret är helt tillgänglighetscertifierad.
Övrigt
Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag.
Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter.
Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är.
Vi har kollektivavtal med Fremia och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.