Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en medicintekniker till Linde Healthcare. Du kommer att utgå från deras servicecenter i Kista och kommer att arbeta i en grupp som idag består av fyra tekniker med olika ansvarsområden. Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Linde Healthcare söker en medicintekniker som kommer att utgå från deras servicecenter i Kista. Du kommer att ingå i en liten grupp som består av tekniker med olika ansvarsområden. Som medicintekniker kommer du att utföra service och underhåll av medicintekniska produkter, både i Lindes servicecenter i Kista och ute hos deras kunder på sjukhus i Stockholmsområdet. Exempel på medicintekniska produkter du kommer arbeta med är centralgasutrustning och lustgasmixer.
Du erbjuds
- Introduktion som anpassas individuellt efter dina behöv där du även erbjuds utbildning för de produkter du kommer att jobba med.
- Ingå i ett sammansvetsat team med erfarenhet där man stöttar och arbetar nära varandra.
Detta är en tjänst där du blir anställd direkt hos Linde Healthcare.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I din roll kommer du arbeta med att upprätta tidsplaner för service, underhåll och skrotning som ska utföras. Vidare kommer du ha hand om service, ankomstkontroll, förebyggande underhåll, avhjälpande underhåll, rekonditionering, märkning och dokumentation av utförda åtgärder. Du kommer även att medverka i inköpsprocessen av ny utrustning och reservdelar, där tekniska krav och möjligheter för produktens hela livscykel och användning bedöms.
Konkreta arbetsuppgifter:
* Service- och underhåll av medicintekniska produkter, både i deras servicecenter i Kista och hos deras kunder på sjukhus.
* Ha hand om service, underhåll och reparation, funktion och säkerhetskontroll, ankomstkontroll, märkning, skrotning samt dokumentation av utförda åtgärder.
* Medverka till att rutiner kring service- och underhåll upprättas, kontinuerligt utvecklas och följs i det dagliga arbetet.
* Se till att både interna och externa behov av medicintekniska kunskaper tillvaratas, utvecklas och följs i linje med aktuella lagar och regler som styr verksamheten.
* Bistå kunder med teknisk support och rådgivning kring de produkter du jobbar med.
VI SÖKER DIG SOM
- Utbildning/Erfarenhet: Högskoleingenjörsutbildning inom medicinteknik eller annan relevant teknisk utbildning. Alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom medicinteknik/medicintekniska produkter.
- Kunskap: Har kännedom kring medicintekniska direktiv, lagar och regler.
- Dokumentation: Noggrann och van vid dokumentation av det egna arbetet då spårbarhet är en viktig del inom medicinteknik.
- Språk: Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift och behärskar engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.
- Datorvana: Van vid att arbeta i datormiljö och har kunskaper i MS Office (fokus Excel).
- Körkort: B-körkort.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann - främst kopplat till dokumentation men även generellt i ditt arbete.
- Problemlösande - där du är kreativ, initiativtagande och drivs av att lösa tekniska problem.
- Serviceinriktad - där du har en inställning om att alltid se till kundens bästa och har hög servicekänsla då det dagliga arbetet innebär kundkontakt.
- Ansvarstagande - genom att vara strukturerad, driven och ta initiativ där du tycker om att arbeta självständigt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.