OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Operativ inköpare till Göteborg
Inköpare Operativ inköpare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Operativ inköpare till Göteborg

Vi söker en driven och analytisk Operativ inköpare till vår kund i Göteborg. Denna roll är avgörande för att säkerställa effektiva processer för inköp och leverans genom att arbeta tätt med både leverantörer och interna avdelningar.

Ansvarsområden för den operativa inköpsrollen
  • Planera och utföra inköp av varor och tjänster enligt företagets behov och mål.
  • Förhandla avtal och priser med leverantörer för att optimera kostnadsbesparingar och kvalitetsnivåer.
  • Övervaka lagerstatus och försörjningskedjan för att säkerställa tillgänglighet och minskad risk för bristsituationer.
  • Samordna med olika avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva leveranser.
  • Implementera och övervaka strategier för att förbättra inköpsprocesserna.
Kvalifikationer vi söker
  • Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
  • Erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller leverantörskedjehantering.
  • Starka förhandlingskunskaper och en god förståelse för marknadsanalys.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem är meriterande.
Egenskaper för framgång

För att lyckas i rollen som Operativ inköpare, är det viktigt att du är analytisk och lösningsorienterad. Du bör ha förmågan att agera strategiskt och kommunicera effektivt med både interna och externa partner. Att bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörer kommer naturligt för dig.

Vad vi erbjuder
  • Möjligheten att arbeta i ett dynamiskt företag med stor tillväxtpotential.
  • En stimulerande arbetsmiljö där teamarbete och initiativtagande värderas högt.
  • Fantastiska möjligheter för personlig och professionell utveckling.
Praktisk information

Anställningsform: Heltid

Placering: Göteborg

Startdatum:Omgående eller enligt överenskommelse

Uppdragstyp: Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till förlängning eller övergång till kund.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected] du har några frågor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec