OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll.
Om rollenI rollen som IT-samordnare är du en del av vårt IT-team som ansvarar för alla aspekter av att hålla vår infrastruktur och våra verksamhetssystem rullande och säkra. I det arbetet samordnar du egna insatser, konsulter och leverantörer så att ärenden slutförs i tid och vi får nöjda medarbetare och hyresgäster. Du förväntas arbeta brett, men har också möjlighet till specialisering.
Förutom dig består teamet bland annat av en supporttekniker och ytterligare tre IT-samordnare. Mimer är inne i en omfattande digitaliseringsresa där vi under 2025–2026 väntar en rad nya system. När dessa ska driftsättas och förvaltas blir du ett viktigt tillskott i teamet.
Typiska arbetsuppgifter:
Vem vi söker?Vi söker dig med minst fem års erfarenhet inom IT, och med bland annat bred kompetens inom serverdrift, nätverk och säkerhet. Du trivs med ett varierat arbete och har förmåga att ta initiativ och ansvar för dina uppgifter. Vi ser gärna att du har:
Vi söker dig som är ansvarstagande och engagerad, med en stark drivkraft att bidra till vår affärsidé – att skapa ett hållbart Västerås genom attraktiva bostäder för livets olika skeden. Du har ett gott självledarskap, tar egna initiativ och inspirerar kollegor, samtidigt som du samarbetar och ser helheten. Du är nytänkande, utvecklingsorienterad och trivs med att presentera tekniska lösningar på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vad vi erbjuder:
Vår IT-miljöVår IT-miljö består dels av det interna nätet med verksamhetssystem och ett fastighetsnät för våra över 400 byggnader där vi ser till att bland annat telefoni, värme- och ventilationssystem och passersystem kan kommunicera och administreras. Internet- och TV-tjänster levereras också via fastighetsnätet från Tele2 och Zitius till våra hyresgäster.
Systemen i det interna nätet driftar vi till stor del själva på en infrastruktur med bland annat Microsoft Server och Linux som operativsystem, MS SQL, MS Office 365, Kubernetes, Fortinet, VMware, Veeam och Zabbix (open source). Vi har även en driftmiljö i Microsoft Azure för delar av infrastrukturen och för egenutvecklade API:er. Vi konsumerar även IT som ett antal SaaS-tjänster. Vår infrastrukturhårdvara baseras på produkter från HPe.
Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med viss möjlighet till hybridarbete. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdagen är 4 december.