OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Försäkringsadministratörer till försäkringsbolag - start efter årsskiftet
Försäkringsadministratör
Utgått

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.

För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Arbetsbeskrivning Som försäkringsadministratör ger du kundservice och administrativ support till företags- och organisationskunder samt till samarbetspartners. Dessutom hanterar du försäkringsadministration för de försäkrade individerna. Utifrån produkter och villkor hanterar och kontrollerar du löpande förändringar i försäkringsgrupperna och använder försäkringssystem för registrering och ser till att kunder får nödvändig information längs kundresan. Vissa arbetsuppgifter kommer att vara löpande administration och andra är mer utredningsbetonade engångsinsatser där det krävs en nyfikenhet och en förmåga att se saker ur kundens perspektiv och i flera led. Du är också med och utvecklar arbetssätt för ständig förbättring och lärande. Kvalifikationer och egenskaper För att kunna bidra i arbetet vill vi att du gillar och har erfarenhet av att jobba med försäkringsadministration, och har du dessutom erfarenhet av personrisk är det ett stort plus. Du har daglig kontakt med kunder via telefon varför arbetet kräver att man som person är orädd och vågar ta beslut. Då många kunder är återkommande är det viktigt att du som person har en känsla för service och förståelse för kunden som ringer in. Du behöver vidare ha med dig:
  • Erfarenhet av försäkringsadministration
  • Är noggrann och strukturerad och kommunicerar väl i både tal och skrift
  • Klarar att varva administrativa uppgifter med kundkontakt via telefon
  • Är serviceinriktad med en positiv inställning
  • Är initiativrik och kan ta egna beslut, men förstår vikten av samarbete
  • Öppenhet, nyfikenhet och lyhördhet
Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Tomas Wistedt, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-TW1 #BOFF #Försäkring

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk