Arbetsbeskrivning
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en tillfällig resurs till Ekonomienheten som vid behov har möjlighet att på kortare varsel på timbasis avlasta våra ekonomihandläggare under 2025.
Tjänsten innebär att arbeta med Bolagsverkets kundreskontra, hantera inbetalningar som kommer in till Bolagsverket avseende informationsförsäljning, RVH, förseningsavgifter m.m. Arbetsuppgifterna består av att ta hand om inbetalningsfiler, utreda ej placerade inbetalningar, återbetalningar till kunder av felaktiga inbetalningar samt att svara kunder på frågor om betalningar via telefon och mejl.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och flera års aktuell erfarenhet av arbete med kundreskontra på statlig myndighet samt har erfarenhet av kundkontakter via telefon och e-post. Du behöver även ha gedigen kunskap och erfarenhet av ekonomisystemet Agresso.
Har du aktuell erfarenhet av ekonomiarbete på Bolagsverket och har arbetat i verktyget Produktservice och systemet Unireg så är det meriterande.
Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt Excel.
Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och lyssna, kommunicera och lösa problem och utmaningar på ett snabbt och konstruktivt sätt.
Eftersom du ska kunna avlasta vår befintliga personal så är det viktigt att du är självständig och självgående i dina arbetsuppgifter.
Du behöver också vara strukturerad och kunna planera ditt arbete samt ha prioriteringsförmåga och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsverktyg.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas på timmar vid varje enskilt tillfälle då behov finns i verksamheten. Du får ekonomisk ersättning per timme.
Hur mycket man får arbeta varierar och vi ger inga garantier, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start under januari 2025. Avtalet skrivs på en period till och med 31/12 2025.