Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
For the stronger, healthier and happier version of you! Brinner du också för en hälsosam livsstil och vill vara en del av ett team fullt med lagspelare? På HSNG – Health and Sports Nutrition Group HSNG AB strävar vi efter att erbjuda produkter i världsklass inom träning, hälsa & kost. Vi är ledande inom e-handel med försäljning av kosttillskott & hälsokost på den nordiska marknaden. HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com & Proteinfabrikken.no. HSNG:s produkter säljs också i dagligvaruhandeln genom Fitnessmarket.se.
Stronger, healthier and happier! Våra värderingar genomsyrar allt vi gör! HSNG ägs av det industriella investmentbolaget Orkla och är ett av tolv fristående portföljbolag.
Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service Manager kommer du att spela en nyckelroll i att leda och utveckla kundtjänstteamet för att säkerställa att kunder får en exceptionell upplevelse. Du kommer att ansvara för att coacha och stödja teamet, vilket inkluderar att skapa en positiv arbetsmiljö och hjälpa medarbetarna att nå sina individuella och gemensamma mål.
I din roll kommer du att säkerställa att alla kundärenden hanteras effektivt och professionellt, och att kunderna alltid får den hjälp de behöver, oavsett om det är via telefon, e-post eller andra kanaler.
Du kommer att identifiera och implementera förbättringar av processer för att både optimera kundupplevelsen och effektivisera arbetet inom teamet. För att kontinuerligt mäta och förbättra kvaliteten på arbetet kommer du att följa upp kundnöjdheten genom enkäter och analyser, och säkerställa att interna kvalitetsstandarder alltid efterlevs.
Som en ledare kommer du också att ha ansvar för att utbilda och utveckla ditt team, vilket innebär att du planerar utbildningsinsatser och ser till att de har den kunskap och de verktyg som behövs för att ge bästa möjliga service. Dessutom kommer du att ta hand om mer komplexa kundärenden och klagomål, och arbeta med att skapa lösningar som gynnar både kund och företag. Arbetsplatsen ligger i Eskilstuna.
Din profil
Vi söker en erfaren och engagerad kundserviceledare som vill vara med och göra skillnad. Om du har en relevant examen inom företagsekonomi, ledarskap eller kundservice, och har minst fem års erfarenhet av kundservice eller supportledning, är det här rollen för dig. Erfarenhet från e-handel eller liknande branscher är meriterande, och vi ser gärna att du har arbetat med kundservice på de nordiska marknaderna (Sverige, Norge, Danmark, Finland).
I rollen kommer du att ha ett stort fokus på proaktiv kundservice och arbeta aktivt med att skapa mervärde för kunderna före och under köp. Du har en gedigen förståelse för kundservice principer och är van vid att arbeta med multikanalsupport. Du kommer att arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att kundinsikter sprids och implementeras i verksamheten. Därför är du en stark analytiker som kan identifiera viktiga insikter från kundinteraktioner och kommunicera dessa till interna intressenter för att förbättra både kundupplevelse och interna processer.
För att trivas i rollen bör du ha god ledarskapsförmåga och en förmåga att bygga och motivera ditt team. Du är empatisk och kundorienterad, vilket gör att du förstår kundens behov och alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Dessutom har du en stark vilja att utveckla och optimera både kundserviceprocesser och team, samtidigt som du ständigt fokuserar på att förbättra kundupplevelsen.
Vi ser att du även har erfarenhet av att leda tvärfunktionella möten och processer samt kunna analysera kvalitetsmått och processefterlevnad för att säkerställa att vi alltid lever upp till våra höga kundservicestandarder. Om du har en certifiering inom kundserviceledning eller relaterade områden, till exempel som kundservicechef, är det en fördel. Du talar flytande svenska och engelska, och att kunskaper i andra nordiska språk (norska, danska eller finska) är meriterande.
Ansökan
Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten och vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande.
Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Lindgren Thalén på 070-8215320
[email protected]
För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Vi ser fram emot din ansökan.