Receptionist/ HR-assistent| Polykemi AB
Skicka ansökan 13 dagar kvar
HR-assistent Receptionist
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om Polykemi AB

Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.

Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.

Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.

Nu söker vi Receptionist/ HR-assistent

Arbetsbeskrivning

I denna varierande tjänst kommer du att vara ansiktet och rösten utåt. Du är den som välkomnar gäster till vårt kontor samtidigt som du också tar hand om inkommande samtal. Dina arbetsuppgifter spänner över ett brett spektra, från att fixa frukostbullar till att assistera HR-chefen med administrativa uppgifter och enklare personalärenden. Ett axplock av dina arbetsuppgifter är:

  • Se till att det finns fika och frukost till möten och personalsammankomster
  • Ansvara för allmän trivsel på kontoret, såsom beställa frukt, blommor mm
  • Ansvar för inkommande post och scanning av leverantörsfakturor
  • Beställning av kontorsmaterial
  • Boka flyg, hotell och taxi
  • Assistera HR-chefen med administrativa uppgifter såsom inbokning av möten mm

Tjänsten är på heltid med start i januari 2025.

Din profil

Vi söker dig som är en fixare av rang. Du får energi när du ger god service till såväl kunder som dina kollegor. Det är självklart för dig att hjälpa till. Du trivs i en varierande roll där du har många kontakter samtidigt som du arbetar med administrativa uppgifter. Vi tror att du är en glad och energiskperson, som utför ditt arbete med ett leende på läpparna och smittar andra med din positiva utstrålning. Det är enkelt att fråga dig om hjälp och ditt motto är: - "Det fixar jag!"

Har du arbetat i en assistentroll tidigare är det en merit, men du är lika välkommen att söka om du triggas av arbetsuppgifterna som vi beskrivit ovan, men saknar erfarenhet. Det viktiga är att du har en god administrativ förmåga, är bra på att planera och organisera och ser det som ett välkommen avbrott när någon ringer eller kommer på besök. Engelska i tal och skrift är ett krav, då vi arbetar internationellt. Du är van att arbeta i Officepaketet och det är en fördel om du har erfarenhetavaffärssystem.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Polykemimed HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk