Interim logistikchef
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Logistikchef
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en inspirerande ledare med erfarenhet och öga för logistik och optimering?

Vi söker en logistikchef till produktionslager i Karlskrona för att leda och utveckla ett team. Här får du möjlighet att använda din expertis för att optimera processer, driva förbättringar och skapa verklig förändring i en växande bransch. Är detta uppdraget för dig?

Som logistikchef av produktionslagret är det dina ledaregenskaper som får ta plats. Du leder ett team med 15-tal medarbetare bestående av speditionsspecialister, logistikarbetare och transportförare och ser till att resurser, i form av medarbetare, maskin och material, används på bästa sätt. Logistikansvaret är främst riktat mot produktionslager där du arbetar för att optimera och utveckla arbete samt processer gällande: inkommande gods och material, lagerhållning och ytor, omkostnadsbudget investeringsbudget för kommande behov.

Dina ansvarsuppgifter:

  • Ansvarig för lager och godsmottagning för produktionsmaterial
  • Ansvarig för speditionsavdelning
  • Ansvarig för den operativa driften och daglig styrningen av tre lager
  • Utveckla logistikverksamheten för att möta den tillväxt kabelbranschen genomgår.
  • Bedriva ett aktivt arbete enligt ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö
  • Utveckling av medarbetare samt ev. rekrytering
  • Ansvarig för investerings omkostnadsbudget
  • Följa upp och visualisera mål för avdelningen
  • Ansvarig för att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och avtal

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen som logistikchef har du tidigare erfarenhet av att leda personal inom logistik i industrimiljö. Du är skicklig på att tackla utmaningar med ett positivt förhållningssätt i en dynamisk miljö och har talang för feedback med en god känsla för hur du bemöter olika individer. Som ledare är du tydlig med mål och förväntningar och ser utveckling som den starkaste faktorn för framgång. Du har ett intresse för teknik och deltar gärna bidragande i samtal och diskussioner. Utöver det ovanstående har du arbetat med SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) och har ett genuint intresse för kvalitets- och förbättringsarbete.

Din erfarenhet

  • Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Relevant högskoleutbildning inom Logistik, Procurement eller Supply Chain är meriterande.
  • Flerårig erfarenhet av att leda personal, gärna inom logistik i industrimiljö
  • God kunskap i Lean och 5S som bidrar till att du ser vikten av ordning och reda samt värdet i att optimera värdeflödeskedjan för dina interna såväl som externa kunder och leverantörer
  • God kunskap i Microsoft Office, erfarenhet av SAP är meriterande
  • Flytande i Svenska och Engelska (tal och skrift)

Bra att veta

  • Start omgående där uppdraget är mellan 2-5 månader med möjlighet till förlängning
  • Omfattning: 100 %
  • Språkkunskaper: svenska och engelska i tal och skrift

När du blir en av oss

Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund, eller så är du interimskonsult via oss. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Vad händer när du har sökt tjänsten?

För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Lotta Ryman på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk