Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven och erfaren samordnare inom lager och logistik för ett spännande och strategiskt uppdrag. Här får du möjlighet att bidra till att säkerställa en robust och framtidssäkrad verksamhet som stödjer samhällsviktiga funktioner. Är du redo att ta ansvar för att utveckla långsiktiga planer och strategier för lager- och reservdelshantering? Då kan det här vara rollen för dig!
Om rollen
Som samordnare kommer du att ha en nyckelroll i att analysera och planera framtida lagerbehov och lagerytor för verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Strategisk lagerplanering: Tillsammans med relevanta grupper utvärdera och planera behov av inomhus- och utomhuslager för en 10-årsperiod.
• Krisberedskap och lagerhantering: Utreda vad lagerhållningen behöver klara av i händelse av kris eller krig, inklusive identifiering av kritiska reservdelar och prioriterade trafikslag.
• Effektivisering: Genomföra lagerutvecklings- och optimeringsprojekt för att säkerställa en effektiv hantering och beredskap.
Du blir en del av en mindre arbetsgrupp som ansvarar för att stötta verksamheten med beställningar, inleveranser, lagersaldo och årliga inventeringar. Rollen innebär också samarbete med flera olika funktioner inom organisationen för att skapa helhetslösningar.
Vi söker dig som uppfyller nedanstående ska-krav:
• Utbildning: Examen som maskiningenjör eller motsvarande, alternativt minst 8 års relevant arbetslivserfarenhet inom logistik.
• Lagererfarenhet: Minst 6 års dokumenterad erfarenhet av lagerverksamhet samt 3 års erfarenhet av lagerutveckling och effektivisering.
• Projektkompetens: Erfarenhet från minst två uppdrag inom lagerhantering eller lageroptimering.
Dessa krav är meriterande för rollen:
• Branscherfarenhet: Minst ett uppdrag inom spårtrafik samt ett inom fordonsindustrin.
• Supply chain management: Dokumenterad utbildning och erfarenhet av att arbeta med försörjningskedjor.
• Krisberedskap: Erfarenhet från minst ett uppdrag inom civilförsvar eller annan myndighetsberedskap.
Vi erbjuder:
• En möjlighet att arbeta i en samhällsviktig verksamhet där du får bidra till långsiktig hållbarhet och krisberedskap.
• En dynamisk och lösningsorienterad arbetsmiljö med fokus på innovation och utveckling.
• Stort ansvar och inflytande över strategiska beslut som påverkar framtiden.
Praktisk information:
Uppdragslängd: 13-Jan-2025 - 31-Dec-2025
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid 100%
Sista ansökningsdag: 5 december
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så låter detta som en perfekt matchning för dig – sicka in din ansökan redan idag!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.