Handläggare till Ackordscentralen Umeå
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Handläggare
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Förena ditt intresse för administration, ekonomi och juridik tillsammans med oss på Ackordscentralen! Vi kommer inom kort avtacka en kollega som jobbat länge hos oss och kanske är du den som ska ta över?

Om tjänsten

Vi söker en engagerad och strukturerad handläggare till vårt team i Umeå. I rollen kommer du främst att arbeta med handläggning och administration i våra konkurser, företagsrekonstruktioner och affärsjuridiska ärenden, där du blir en viktig del av att säkerställa en effektiv och korrekt ärendehantering. I arbetsuppgifterna ingår även allmänna kontorssysslor. Hos oss erbjuds du en bred, självständig och ansvarsfull roll i nära samarbete med dina kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Bokföring i konkurser: Upprättande av löpande bokföring, deklarationer och ekonomiska sammanställningar.
  • Personaladministration i konkurser och rekonstruktioner: Hantering av personaladministrativa ärenden i konkurser, handläggning av anställnings-, löne- och semesterfrågor samt upprättande av lönegarantibeslut.
  • Kommunikation med berörda parter: Kontakter med klienter, myndigheter, fordringsägare, konkursgäldenärer, och andra intressenter.
  • Administrativ hantering av ärenden: Posthantering, hantering och upprättande av ärenderelaterade handlingar, förteckning av omhändertagen bokföringsinformation.
  • Dokumenthantering: Förbereda, administrera och arkivera ärendeakter.
  • Planering och samordning: Planera, boka och administrera möten, föredrag och konferenser. Bistå ansvarig jurist med samordning i ärenden. Utföra allmänna kontorssysslor.

Vi ser gärna att du

  • är social och har intresse av kundrelationer samt lätt för att skapa förtroende.
  • är strukturerad, flexibel och prestigelös.
  • har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där ärendehantering, bokföring och personaladministration ingått.
  • besitter en analytisk sida med förmåga att fatta beslut och är en "doer".
  • kan hantera flera frågor och ärenden parallellt.
  • har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är intresserad av ekonomi, administration och juridik. Du har sannolikt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik, det är dock inget krav. För att lyckas i rollen är du van användare i MS Office och har goda kunskaper i ekonomi- och/eller lönesystem samt erfarenheter av att jobba i bokföringsprogram. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har en god nivå i engelska. Vi värdesätter självständighet, noggrannhet, struktur och förmåga att kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Din flexibla förmåga och att du trivs i en snabbt föränderlig miljö är betydelsefulla egenskaper för att trivas i rollen hos oss.

Om Ackordscentralen

Vi är ett privat företag som arbetar med att hjälpa företag med betalnings- eller lönsamhetsproblem att utveckla, förbättra eller rekonstruera verksamheten. Vi biträder även klienter i en rad olika affärsjuridiska ärenden. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.ackordscentralen.se.

Din ansökan

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Andreas Lindqvist på [email protected]. I denna rekrytering jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk