OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Bli undersköterska i Sävedalen på Kullegårdens äldreboende!

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Nu söker vi två undersköterskor till Kullegårdens äldreboende som ligger mitt i Sävedalen här i Partille kommun med goda förbindelser att åka kollektivt. Är du en lagspelare som vill ha engagerade enhetschefer, då är det här rätt verksamhet för dig! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del av en dynamisk och inkluderande arbetsplats? Välkommen till Team Kullegården! Inom Team Kullegården arbetar enhetschefer, omsorgshandledare och massor av duktiga undersköterskor tillsammans mot gemensamma mål. Alla vi anställda på Kullegården ser oss som ett team som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Som undersköterska hos oss har du ett roligt och flexibelt uppdrag där du kan komma att arbeta både inom våra demensenheter och somatiska enheter. Vi söker därför dig som är en lagspelare och som vill bidra till teamet genom utbyte av kompetens, utveckling, arbetsglädje och ett flexibelt arbetssätt. I ditt uppdrag ingår omvårdnadsarbete och arbetspassets innehåll utgår från de äldres behov och önskemål. Det kan exempelvis handla om socialt umgänge med våra äldre, vara behjälplig vid måltid och personlig hygien. Hos oss är vikten av aktiviteter för våra äldre en stor del av det dagliga arbetet och vi jobbar aktivt för att ständigt utveckla detta. Du arbetar även med kontaktmannaskap, delegering och social dokumentation. Det pågår flera spännande processer i vår organisation där vi just nu implementerar ett demensprogram och har ett aktivt arbete med palliativ vård. Under våren 2024 kommer vi ha fokus på vår HBTQI certifiering och vårt värdegrundsarbete, utvecklingsområden som ligger oss varmt om hjärtat. Hos oss schemaläggs du att arbeta tre av sex helger under en schemaperiod, önskar du att arbeta fler helger än tre så får du 1000kr brutto extra per arbetat tillfälle. Ett arbetspass motsvarar ett tillfälle och totalt får du arbeta högst fyra extra tillfällen, detta gäller så länge du är tillsvidareanställd. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll samt helg. Vanligt förekommande arbetstider är 07.00-15.30, 07.00-16.30, 13.00-22.00 och 15.00-22.30. Vi tillämpar 37 timmars arbetsvecka för vår personal som arbetar dag och kväll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Har du erfarenhet från arbete inom särskilt boende eller hemtjänst sedan tidigare ser vi det som meriterande. Har du tidigare arbetat med kvalitetsregister BPSD och Senior Alert ser vi det som ett plus. Du behöver ha en god datavana och gärna erfarenhet av social dokumentation. Vi letar efter dig som förstår vikten av ett gott bemötande mot brukare, anhöriga och kollegor. Du har en stor samarbetsförmåga med ansvarskänsla för såväl arbetsuppgifterna som för att bidra till ett gott klimat på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll. Du bidrar gärna till att utveckla verksamheten, gillar när det händer saker omkring dig och tar dig an nya utmaningar med stor nyfikenhet och flexibilitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Löpande urval och intervjuer tillämpas i denna rekryteringsprocess. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. Vi hanterar rekryteringen digitalt och alla ansökningar behöver inkomma genom Visma Recruit och ej via e-post. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Kontakta rekryteringens HR-specialist direkt på telefon 031-3922002 så hjälper vi dig med en säker ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det är obligatoriskt för befattningen att genomgå ett digitalt språktest för att säkerställa kompetensen i nivå med B2 enligt Europarådets standard innan intervju. Observera att processen avbryts vid ej godkänt språktest. Du kommer att behöva identifiera dig med Bank-ID för att genomföra språktestet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 3
Varaktighet Tillsvidare