Arbetsbeskrivning
Borås är en snabbt växande stad med generösa grönområden, spännande kultur, en levande stadskärna och ett dynamiskt näringsliv.
I Borås finns en mängd fastigheter som behöver tas hand om.
Nu söker vi dig som vill ta rollen som chef för vår enhet Projekt och förvaltningsstöd.
Du får ansvar för nio medarbetare som är specialister inom IT, tillgänglighet, drift, miljö och säkerhet.
Medarbetarna ger genom sin specialistkompetens stöd till förvaltningen, olika projekt samt arbetar med tillgänglighetsfrågor som omfattar alla verksamheter i staden.
Låter det som ett viktigt jobb för dig?
Då vill vi att du hör av dig.
Välkommen till en förvaltning som gör skillnad i vardagenPå Borås Lokalförsörjningsförvaltning är vi 50 anställda som ansvarar för stadens fastigheter.
Vi bygger och tar hand om grundskolor, förskolor och specialboenden, men också kulturbyggnader och andra viktiga fastigheter i staden.
Det är ett omväxlande jobb där du och dina kollegor ställs för både stora och små utmaningar.
Som enhetschef får du ett stort ansvar och stora möjligheter att påverka.
Men kanske ännu viktigare, du gör nytta genom att förbättra vardagen för invånarna i Borås, inte minst barnen, de unga och de äldre.
Ett spännande jobb i ett sammansvetsat teamI rollen som enhetschef kommer du ha verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för enheten.
Du kommer att arbeta nära andra funktioner inom vår förvaltning såsom fastighetsförvaltare och projektledare.
Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen för Drift- och förvaltningsavdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Planering och uppföljning av energiprojekt
- Ansvara för budget och prognos för mindre investeringar inom tillgänglighet, miljö, energi och säkerhet
- Samverkan med räddningstjänst, bevakningsbolag och andra aktörer i staden inom larm-, bevaknings, och säkerhetsteknikfrågor
- Vara stöd till stadens upphandlingsfunktioner i upphandlingar av ram-, service- och underhållsavtal inom enhetens områden
- Strategisk planering och uppföljning av verksamhetsmål
- Samverkan med övriga förvaltningar och bolag inom Borås Stad
Det här har du med dig till ossVi söker dig som har en högskoleutbildning och dokumenterad erfarenhet från fastighetsförvaltning och fastighetsdrift.
Vi ser även att du har goda kunskaper inom säkerhetsteknik samt energi- och driftoptimering.
Du har erfarenhet från tidigare chefsbefattning med personal-, budget och arbetsmiljöansvar.
Du är affärsmässig och resultatdriven, med en stark förmåga att bygga och leda team mot gemensamma mål.
Ditt ödmjuka men tydliga sätt som ledare inspirerar dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar dem att ta ansvar och arbeta för att nå förvaltningens mål.
Erfarenhet från politiskt styrd organisation ses som meriterande.
Vi ser fram emot din ansökanVi kan erbjuda ett omväxlande jobb, med stort ansvar och många möjligheter att påverka och en chans att bidra till en bättre vardag för människorna i Borås.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 6 oktober.
I denna rekrytering samarbetar vi med Capus AB.
För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller
[email protected]Fackliga företrädare nås via växeln, 033-35 70 00.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på vår hemsida.