Customer Manager till GKN Aerospace
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Chef
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Recas är inne i en expansiv fas och vi söker därför dig som vill ta dig an rollen som Customer Manager. Hos oss arbetar du inte enbart med intressanta uppdrag och kunder, du vill också vara med i formandet av Recas strävan efter att bli Västsveriges bästa arbetsgivare.

Vårt ledord "Medarbetarna Är Recas Prioritet" är någonting som visar sig i allt vi gör. Vi är en samlingsplats för dig som vill utvecklas och bli en del av ett sammansvetsat team.

Vill du vara en del i Recas-familjen?

Vi söker just nu en Customer Manager till vår kund GKN Aerospace i Trollhättan. Denna roll innebär ett stort ansvar och du kommer att vara den centrala personen för den dagliga externa kommunikationen med GKN:s kunder. Du kommer också att vara en viktig del inom operationerna, där du utmanar och driver leveransprestanda samt kostnadsanpassning/förbättring på P/N-nivå. Detta är ett mycket bra tillfälle att växa och bygga en solid grund för eventuella ledarskapsroller i framtiden.

Du kommer att:

Som site customer manager kommer du att vara ansvarig för genomförandet av kontrakt och produktstrategier på platsnivå, detta i enighet med krav och den överenskomna omfattningen.

Ditt dagliga fokus kommer att ligga i:

  • Att vara kundens röst där du utmanar och driver förbättrad leveransprestanda
  • Att ansvara för all daglig extern operativ kommunikation – Leveransöverensstämmelse/Återhämtningsplaner/Avvikelser/Kvalificeringar/etc.
  • Aktivt genomföra risk- och möjlighetsstyrning
  • Ansvara för avstämning och hantering av försäljningsorder relaterade till leverans på plats. Hantera KPI för utestående belopp.
  • Hantera kundrelaterade besök på plats
  • Leda kundens produktionsberedskapsbedömningar när det krävs
  • Följa alla programhanteringsstandarder och policys enligt GKN Aerospace Program Management-ramverket och bidra till processutveckling
  • Representera operationer i PO-granskningsprocessen
  • Ansvara för att genomföra alla andra aktiviteter som krävs för att säkerställa framgångsrik leverans av programmet

Strategiskt kommer du att fokusera på:

  • Skapa och stödja programförbättringsplaner, inklusive kostnadsförbättringar, prissättningsinitiativ, möjliggörande av Zero Defects Manufacturing, omdesigninitiativ och få överenskommelser med relevanta intressenter enligt LCG-processerna.
  • Fullföljande av kontrakt och affärsfall – med fokus på både skyldigheter och rättigheter.
  • Affärsutveckling i befintliga avtal tillsammans med program och inköp. Ge input för beslut om tillverkning, flytt, inköp och strategiska inköpsbeslut.
  • Stödja i förslags- och LCG-processen.

Kvalifikationer:
  • Kandidatexamen (BSc) i ingenjörsvetenskap, ekonomi eller motsvarande erfarenhet
  • Minst 3 års relevant affärserfarenhet. Erfarenhet från program, operationer, försörjningskedja och inköp är meriterande
  • Du har goda kommunikations- och rapporteringsfärdigheter för interna och externa uppgifter
  • Du är inte rädd för att arbeta udda tider, tillgänglighet är avgörande i denna roll
  • Positionen kräver en utåtriktad personlighet med utmärkta samarbetsförmågor samt förmåga att arbeta självständigt
  • Du är resultatinriktad med ett starkt ansvarstagande och engagemang
  • Du har förmågan att arbeta både strategiskt och hantera dagliga operativa uppgifter
  • En god förståelse för mätvärden och datadriven prestationshantering
  • Flytande i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Personliga egenskaper:

  • Förmågan att kommunicera med alla personer på alla nivåer är mycket viktig, därför är en utåtriktad personlighet med hög social kompetens mycket önskvärd.
  • Du är öppen, ärlig, strukturerad och serviceinriktad
  • Du har förmågan att skapa entusiasm och ge energi till teamet
  • Du trivs i en högtempomiljö
  • Du spelar för att vinna

Som en del i Recas familjen erbjuder vi dig:
  • Maxat friskvårdsbidrag och årlig hälsoundersökning!
  • Samtalsstöd för livets alla utmaningar.
  • Möjlighet till förmåncykel.
  • Rabatter på gymkort.
  • Möjligheten att nyttja Innovatums badmintonhall under lunchtid.
  • Frekventa AW:s och gemensamma aktiviteter som stärker oss som ett team.
  • Pensionsrådgivning i samarbete med Max Matthiessen.
  • Du är försäkrad via Euro Accident.

Jobbet på Recas är olikt alla andra konsult- eller ingenjörsjobb. Trots att vi är väletablerade och har funnits i 10 år, så har vi en start-up mentalitet och en (på gränsen till galen) hunger på att bli växa och bli större. Start-up mentaliteten håller oss alerta och får oss att alltid titta framåt och uppåt, samtidigt som vi är ödmjuka för varje framgång och milstolpe vi uppnår.

Vi väntar på dig. Vad väntar du på?

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb