Koordinator till ett globalt teknikföretag
Skicka ansökan 136 dagar kvar
Koordinator Servicekoordinator
136 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Företaget är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område ocherbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och företaget är verksamt i över 200 länder världen över.

De söker nu en koordinator till sitt kontor i Stockholm. Mer information om företaget får du under första intervjun.

Om tjänsten

Som koordinator inom Communications Service (CS) ansvarar du för att installationer och serviceärenden följer företagets processer, inklusive fakturering, planering och fördelning av arbete till tekniker. Du bevakar ärendeflöden och kvalitetssäkrar driftsättningar, samt ser till att avtalade inställelse- och åtgärdstider hålls. Genom uppföljning identifierar du avvikelser och arbetar för att effektivisera processerna. I nära samarbete med andra avdelningar säkerställer du leveranskvalitet och agerar professionellt enligt företagets policys.

    • Säkerställa så att CS flöde av installation/service inklusive koordinering, planering, utförande görs enligt processer.
    • Vara delaktig i den löpande faktureringen mot kund som avser service samt installations jobb.
    • Fördela och planera installations samt serviceärenden för tekniker/partners.
    • Följa fastställda policys och arbetsrutiner.
    • Att aktivt arbeta tillsammans med andra avdelningar internt för att säkerställa produkt- och tjänsteleverens.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är självgående och nyfikenmed en positiv attityd samt en stark förmåga att samarbeta effektivt med både kollegor samt externa partners och kunder. Du är noggrann och struktureradmed en förmåga att hantera både detaljerade uppgifter och se till helheten. Din prestigelösa inställning gör att du enkelt växlar mellan koordinerande och administrativa uppgifter, och du är bekväm i en roll där kommunikation och relationsbyggande är centralt.

Dessutom söker vi dig som har:

  • God förståelse för processer inom leveranskedjan, exempelvis från tidigare arbete som servicekoordinator eller inom Supply Chain.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt inom Excel.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
  • Det är meriterande om du har arbetat i ServiceNow.
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Plats: Solna, Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Övrigt: Det här är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget.

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Upphandlare Koordinator Upphandlingskonsult Upphandlingsansvarig Upphandlingssamordnare
23 dec
Koordinator Projektledare Utbildningsledare Utbildningskoordinator
16 dec
Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
23 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec