IT Servicedesktekniker till VR Sverige AB
Skicka ansökan 50 dagar kvar
Servicedesktekniker
50 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om IT Vi utvecklar innovativa lösningar och använder den senaste tekniken för att tillgodose nuvarande och framtida affärsbehov. Allt från IoT, DaaS, Machine Learning, AI och mycket mer är en del av arbetet vi gör. Och vi leker med bussar och tåg! IT Operations uppdrag är att designa, bygga och utveckla säker, kostnadseffektiv och högtillgänglig IT-stöd, men också att tillhandahålla en självbetjäningsmiljö som gör det möjligt för våra användare och affärsenheter att förflytta sig snabbt, vara kompatibla och ta helhetsansvar för sina Produkter. Vi tycker om att ha kul på jobbet och satsar på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där alla ska trivas och känna att de utvecklas. Viktiga delar av vår plattform inkluderar AWS och Microsoft Azure.  Din roll • I den här rollen får du användning av din lösningsorienterade förmåga. Du kommer lösa inkommande ärenden via telefon, mail och vårt ärendehanteringssystem. Som servicedesktekniker kommer du att ingå i ett engagerat team och tillsammans hjälps vi åt med våra användares tekniska problem. • Du kommer arbeta från vårt kontor i Sickla eller direkt ute på våra verksamheter (on-site) när behov uppstår vid tex driftsättning av en ny verksamhet eller IT lösning. För kandidat med rätt kompetens kan placering i Malmö även vara möjlig. • Jour förkommer då vi har 24/7 verksamhet, samt vid behov i tex projekt som ska driftsättas utanför kontorstid. • Våra ärenden är av varierad svårighetsgrad men det viktigaste är att våra användare i slutändan får bästa tänkbara service och återkoppling.  Kompetensprofil • För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du är snabblärd, noggrann, samarbetsvillig och serviceminded. • Du har hög arbetsmoral och är prestigelös. Här hjälper vi varandra. Du är orädd när det kommer till att hantera ärenden via telefon och trivs med att bemöta våra användare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: • Att tidigare ha arbetat alternativt idag arbetar i en Servicedesk/Helpdesk. • Installation, felsökning och support av Hårdvara/Mjukvara/Nätverk/Skrivare. • Administration i Microsoft 365 (Intune, Exchange, Sharepoint, Teams, Defender). • Goda kunskaper om operativsystem (Windows, Android, IOS), datorer och mobila enheter. • Fjärrstyrning och ärendehanteringssystem (Jira Service Management erfarenhet att föredra men är ej ett krav). • Kunskap om administration inom Active Directory och Azure Active Directory. • Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska krävs för rollen, både skriftligt och muntligt.  Meriterande: • Kunskaper om ITIL processer (Incident, problem, Change). • Atlassian Confluence/Jira. • Tidigare erfarenhet från transportsektorn.  Vårt erbjudande: • Hos oss får du fina möjligheter att utvecklas vidare inom IT. Varaktighet: Vi söker två nya kollegor till vårt team: • Särskild visstidsanställning, heltid: En heltidstjänst som särskild visstidsanställd 12 månader efter anställningsdatum. Tjänsten är knuten till projekt där vi behöver stärka upp. • Vikariat, 50% Denna tjänst är ett vikariat för en av våra medarbetare som ska studera under de kommande fem åren.    Hos oss händer det mycket, och vi är i en spännande tillväxtfas. Det finns goda möjligheter till fortsatt anställning efter perioderna. För frågor om tjänsten – vänligen kontakta Head of IT Operations, Fadi Mansour på [email protected] Alla former av kontakt som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/ säljare undanbedes. Skicka din ansökan snarast då intervjuer och tillsättning av tjänsterna sker löpande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb