I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
En av enhetens två 1:e socialsekreterare går nu vidare till nya utmaningar
Vi är ett team på 19 socialsekreterare, två budget- och skuldrådgivare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef på Socialförvaltningen, avdelningen Individ och familj
ARBETSUPPGIFTER
Som 1:e socialsekreterare arbetar du med daglig arbetsfördelning, metodstöd till socialsekreterarna, omvärldsbevakning, framtagning av statistik, uppföljning och utvärdering av insatserna/verksamheten samt utvecklingsarbete.
Du arbetar i nära samarbete med den andra 1:e socialsekreteraren på enheten, och tillsammans med enhetschefen utgör ni enhetens ledningsteam. Samarbete sker också med andra arbetsledare, både inom Socialförvaltningen och andra förvaltningar.
Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete och ingen dag är den andra lik. Vi har en god stämning på enheten vilket vi aktivt arbetar för att behålla. Personalgruppen består av både erfarna medarbetare som varit med under lång tid, och av medarbetare med kortare erfarenhet. Vi har en blandning av kön och åldrar.
KVALIFIKATIONER
• har socionomexamen eller annan beteendevetenskaplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig (socialrätt är ett krav).
• har flerårig erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd alternativt ha arbetslett handläggare som jobbar med ekonomiskt bistånd
• har god kunskap i gällande lagar och förordningar
• det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med våld i nära relationer
• det är meriterande om du har erfarenhet av någon form av arbetsledning
• har god samarbetsförmåga, är stabil som person och kan arbeta självständigt
• är analytisk, noggrann och strukturerad
• är van att uttrycka dig i tal och skrift
• har B-körkort
Vi förväntar oss att du som söker tjänsten bidrar till delaktighet genom ett öppet och inkluderande förhållningssätt som rymmer mångfald, inflytande och omtanke gentemot invånare, företagare, besökare och kollegor. Att du genom din kompetens och med bästa tänkbara bemötande och service förenklar vardagen och inspirerar till att uppnå drömmar i mötet med alla dem som tar del av våra tjänster, samt att du har ett innovativt och nytänkande förhållningssätt där egna och andras idéer prövas, utforskas och tas tillvara.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
I denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.