Arbetsbeskrivning
Om oss på Abra AB
Abra AB är ett engagerat företag med målet att hjälpa arbetssökande att nå sina karriärmål och drömmar.
Vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen för att leverera den högkvalitativa tjänsten Rusta och Matcha
2. Med vårt motto "Ditt mål, vårt uppdrag" tar vi varje deltagares mål på största allvar och strävar efter att erbjuda professionellt stöd och vägledning för att göra dem redo för arbetsmarknaden.
Vi söker nu en handledare till vårt kontor i Eskilstuna.
Om tjänsten som handledare
Som handledare hos oss på Abra AB kommer du att spela en central roll i våra deltagares resa mot jobb eller utbildning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
- Ansvara för varje deltagares framsteg och utveckling inom tjänsten, och säkerställa att de får det stöd som krävs för att bli redo att få ett jobb eller påbörja en utbildning.
- Kartlägga deltagarnas kompetenser och erfarenheter för att identifiera rätt möjligheter för dem.
- Genomföra individuella samtal, både fysiskt och digitalt, för att stödja och vägleda deltagarna i deras process.
- Planera och leda gruppaktiviteter som hjälper deltagarna att närma sig arbetsmarknaden.
- Säkerställa att varje deltagare har en tydlig handlingsplan för att nå sina mål, och följa upp denna kontinuerligt.
- Rapportera och dokumentera deltagarnas framsteg i vårt affärssystem Workbuster samt i Arbetsförmedlingens verktyg Mina Sidor för Fristående Aktörer.
- Arbeta effektivt med digitala verktyg som Office-paketet och e-post, samt använda dessa på en avancerad nivå.
Vi söker dig som:
- Har en genuin vilja att göra skillnad och med kunskap, engagemang och viljestyrka matchar rätt person till rätt arbete eller utbildning.
- Är målinriktad och drivs av resultat, med en stark vilja att utmana dig själv och nå framgång.
- Är en god kommunikatör som naturligt bygger relationer och skapar förtroende med deltagare och samarbetspartners.
- Coachar med professionalitet, lyhördhet och ett öppet sinne samt delar vår värdering om alla människors lika värde.
- Är strukturerad, självständig och ansvarstagande i ditt arbetssätt.
- Har förmåga att skapa och underhålla goda relationer med arbetsgivare och är en pålitlig samarbetspartner som förstår deras behov.
- Är bekväm med att hålla presentationer för grupper och engagerar olika individer genom anpassade aktiviteter och övningar.
- Skapar en förtroendefull miljö som stärker deltagarnas framsteg och gör dig till en uppskattad resurs.
- Är flerspråkig, vilket är mycket meriterande.
För att kunna jobba som handledare måste du uppfylla Arbetsförmedlingens kraven för ett av alternativen:
Alternativ 1:
-
Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.
-
Arbetslivserfarenhet:
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2:
-
Utbildning:
Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
-
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och grupp-psykologi
- Karriärvägledning
- Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Ansök nu!
Vi ser fram emot att välkomna en driven och engagerad handledare till vårt team på Abra AB.
Varmt välkommen med din ansökan!