Supplier Quality Assurance Engineer
Skicka ansökan 89 dagar kvar
Ingenjör QA-ingenjör Quality Assurance Supplier Quality Engineer
89 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Randstad söker nu en engagerad och analytisk Supplier Quality Assurance Engineer för ett spännande konsultuppdrag hos Siemens Energy i Finspång. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i samarbetet mellan Siemens Energy och deras leverantörer, med uppgiften att säkerställa högsta möjliga kvalitet inom specifika köpområden. Du kommer att arbeta med att samordna och driva aktiviteter som säkerställer att rätt åtgärder vidtas i rätt tid, från att avvikelser identifieras till att de åtgärdas och implementeras.


Som Supplier Quality Assurance Engineer kommer du att säkerställa att leverantörerna utför grundorsaksanalyser (RCA) korrekt och implementerar effektiva åtgärder som förhindrar återkommande kvalitetsproblem. Du kommer också att analysera statistik för att verifiera och validera vidtagna åtgärder och identifiera eventuella återkommande brister. Vidare ingår att förbereda underlag och statistik för viktiga möten. Rollen innefattar även process- och leverantörsutveckling där du aktivt bidrar till ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde. Du kommer att fungera som en viktig länk mellan Siemens Energy och deras leverantörer, vilket innebär att du samordnar arbetet mellan avdelningar och säkerställer att alla parter har rätt förutsättningar att leverera hög kvalitet. Du ansvarar också för att dokumentera och följa upp alla faser av avvikelsehanteringen: registrera, analysera, åtgärda, implementera och övervaka. Dessutom kommer du att förbereda kostnadsunderlag för eventuella krav (claims) gentemot leverantörer.


För att lyckas i denna roll söker vi dig som har ett starkt driv för att förbättra verksamheter och som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du har några års erfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp eller kvalitet och har ett stort intresse för kvalitet och processutveckling. Du trivs med att bygga relationer, både internt och externt, och har en positiv och utåtriktad inställning. Eftersom rollen innebär många internationella kontakter är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift.


att vara konsult 

Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.


om randstad professional

Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 





Ansvarsområden

  • Koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärder implementeras i rätt tid genom avvikelserapporternas olika faser.
  • Säkerställa att leverantörer utför grundorsaksanalyser (RCA) korrekt och implementerar effektiva åtgärder för att förhindra återkommande kvalitetsbrister.
  • Analysera statistik kopplat till kvalitetsbrister som orsakats av leverantörer, för att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt identifiera eventuella återkommande avvikelser.
  • Förbereda underlag och statistik för återkommande möten, som till exempel Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, och leverantörsmöten.
  • Bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla och driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde.


Kvalifikationer

  • Ett starkt driv för att förbättra verksamheter och en vilja att utveckla både organisationen och dig själv.
  • En strukturerad och analytisk arbetsstil med förmåga att skapa ordning och nå uppsatta mål.
  • Ett intresse för kvalitet och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag samarbetar.
  • Förmåga att bygga och vårda relationer, både internt och externt, samt en positiv och utåtriktad inställning.
  • Relevant utbildning alternativt några års erfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller liknande områden.


Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb